مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: بارش نزولات آسمانی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به 504 میلی متر رسیده که 39 درصد بیشتر از مدت مشابه سال آبی گذشته است.
کد خبر: ۷۴۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ 14 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی کیومرث دانشجو  افزود: در مدت مشابه سال آبی گذشته 364 میلی متر بارش را در این حوضه شاهد بودیم که این رقم امسال 140 میلی متر بیشتر شده است.
وی با اشاره به اینکه میانگین بارش درازمدت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه طی این مدت 325 میلی متر است، اضافه کرد: بارش نزولات آسمانی در سال آبی جاری، 55 درصد بیشتر از میانگین بلندمدت است.
وی همچنین از بارش متوسط 488 میلی متری طی سال آبی جاری در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: این میزان 34 درصد بیشتر از سال آبی گذشته و 58 درصد بیشتر از متوسط درازمدت برآورد می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهار داشت: در آذربایجان غربی علاوه بر حوضه آبریز دریاچه ارومیه، 2 حوضه زاب و ارس نیز وجود دارد که در سال آبی جاری به ترتیب شاهد بارش یکهزار و 81 و 287 میلی متری در هرکدام از این حوضه ها بوده ایم.
دانشجو ادامه داد: میزان بارش طی سال آبی جاری در حوضه رودخانه زاب 49 درصد و رود ارس پنج درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.
 متوسط بارش در آذربایجان غربی حدود 350 میلی متر بوده که سال گذشته حدود 450 میلی متر بارش در استان به ثبت رسید.
امسال نیز میزان بارش ها تا بیش از 500 میلی متر تخمین زده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار