رئیس سازمان زندان‌ها گفت: سرانه غذای روزانه زندانیان در سال گذشته پنج هزار تومان بود که تقاضا دادیم این مبلغ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یابد اما نهایتاً حدود هفت هزار و ۳۰۰ تومان مصوب شد.
کد خبر: ۷۴۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 15 May 2019

به گزارش مهر، اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران درباره درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای بازدید از زندان زنان شهرری و عدم پاسخ سازمان زندان‌ها به این درخواست گفت: برای بازدید نمایندگان مجلس از زندان زنان مشکلی نداریم و آماده هستیم که نمایندگان مجلس از زندان بازدید کنند.

وی در خصوص آخرین وضعیت تکمیل زندان تهران بزرگ گفت: اگر بودجه لازم را اختصاص دهند، تکمیل می‌کنیم. برای اینکه بتوانیم کل پروژه‌های خود را تکمیل کنیم، بیش از یک هزار میلیارد تومان نیاز داریم. به عنوان مثال برای تکمیل زندان تهران بزرگ، ۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

جهانگیر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کسری بودجه سازمان زندان‌ها حل شد؟ اظهار داشت: با توجه به آنچه درخواست کرده‌ایم و آنچه اختصاص دادند، چیزی حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد سازمان زندان‌ها در افزایش سرانه غذا و بهداشت زندانیان مورد موافقت قرار گرفت؟ گفت: با یک بخشی از پیشنهاد سازمان زندان‌ها برای افزایش سرانه موافقت شد؛ سرانه غذای روزانه زندانیان در سال گذشته پنج هزار تومان بود که تقاضا دادیم این مبلغ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یابد اما نهایتاً حدود هفت هزار و ۳۰۰ تومان مصوب شد.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که آیا این مبلغ برای تأمین غذای زندانیان کفایت می‌کند یا خیر بیان کرد: باید ببینم چه می‌شود اما به نظر می‌رسد کسری خواهیم داشت.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی همچنین درباره تعداد زندانیان و محکومانی که مشمول عفو چهل سالگی انقلاب شدند توضیح داد: در مجموع ۱۷۰ هزار نفر مشمول عفو شدند که از این تعداد، ۱۰۰ هزار نفر در زندان‌ها و ۷۰ هزار نفر هم که محکومیت قطعی دریافت کرده بودند، قبل از ورود به زندان مشمول عفو شدند.

جهانگیر در توضیح ۷۰ هزار نفری که قبل از ورود به زندان مشمول عفو شدند، گفت: کسانی که تا یک میلیون تومان جریمه نقدی قطعی، تا ۶ ماه حبس قطعی و محکومیت قطعی تعزیری مثل شلاق داشتند، پیش از اجرای حکم عفو شدند که تعدادشان حدود ۷۰ هزار نفر بود.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت کف‌خواب در زندان‌ها با توجه به عفوهای اعطا شده، گفت: ظرفیت زندان‌ها حدود ۸۵ هزار نفر است اما جمعیت حاضر در زندان‌ها، دو برابر و نیم ظرفیت است که این جمعیت قبل از اعطای عفو اخیر، سه برابر و نیم ظرفیت و گنجایش زندان‌ها بود. بنابراین با توجه به عفوی که شامل حال زندان قرار گرفت، جمعیت کف‌خواب کاهش یافته اما هنوز هم به صورت محدود وجود دارد.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار