رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت:لازم است تقسیط مهریه از ابتدا براساس درآمد محکوم و شرایط اقتصادی کشور انجام شود تا با بروز نوسانات اقتصادی و شرایط ویژه در زمینه پرداخت اقساط مشکلی رخ ندهد.
کد خبر: ۷۴۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 15 May 2019
تقسیط مهریه از ابتدا براساس شرایط اقتصادی کشور انجام شود

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی‌اکبر گروسی امروز در حاشیه جلسه ساماندهی زندانیان و کارگروه کاهش جمعیت کیفری زندان‌های آذربایجان‌غربی با محوریت موضوع محکومین مهریه در ارومیه اظهار داشت: محکومین بحث مهریه نیازمند راهنمایی و هدایت هستند که این مهم باید توسط مددکاران اجتماعی زندان‌ها انجام پذیرد.

وی افزود: در موارد مهریه‌های سنگین و یا عدم توانایی مالی زوج در پرداخت مهریه با شکایت زوجه، دادخواست اعسار توسط زوج به دادخواه ارائه می‌شود که لازم است این دادخواست‌ها خارج از نوبت و به قید فوریت رسیدگی شود.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت : البته لازم به ذکر است که هر ابلاغی نیازمند برخی مقدمات قانونی و زیربنایی است که در این خصوص کارشناسان مربوطه در حال بررسی و ارائه تدابیری در رابطه با نحوه رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها هستند و قطعاً حل‌ و‌ فصل این مسأله جزو امور اولویت‌دار خواهد بود.

وی افزود: در یکی از استان‌ها در خصوص تعدیل اقساط مهریه اقدامات مناسبی انجام گرفته است و به تبع از تجربیات موجود استفاده خواهد شد و همچنین لازم است تقسیط مهریه از ابتدا براساس درآمد محکوم و شرایط اقتصادی کشور انجام شود تا با بروز نوسانات اقتصادی و شرایط ویژه در زمینه پرداخت اقساط مشکلی رخ ندهد.

گروسی در پایان خاطر‌نشان کرد: به دادستان‌های عمومی و انقلاب حوزه‌های قضائی استان ابلاغ شد گزارش آماری مربوط به زندانیان حوزه قضایی خود را به صورت ماهیانه و مستمر تهیه و به دبیرخانه کمیته ساماندهی زندانیان استان ارسال کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار