نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: روحانی سه پروژه احیای دریاچه ارومیه را در سفر به آذربایجان‌غربی در هفته آینده افتتاح می‌کند.
کد خبر: ۷۴۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ 15 May 2019
افتتاح 3 پروژه احیای دریاچه ارومیه توسط روحانی/دریاچه ارومیه 836 کیلومتر بزرگتر شد

به گزارش تابناک آذربایجان غربی فرهاد سرخوش ، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان اظهار کرد: روحانی سه پروژه احیای دریاچه ارومیه را در سفر به آذربایجان‌غربی در هفته آینده افتتاح می‌کند که از جمله آن می‌توان به مجموعه کامل انتقال آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه، پروژه هزار هکتاری آبیاری تحت فشار و قطره‌ای در اراضی کشاورزی مهاباد و تصفیه‌خانه شهرک گلمان ارومیه اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بیان کرد: امروز تراز دریاچه ارومیه 1271.87 سانتی‌متر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته در همین روز 107 سانتی‌متر افزایش تراز را نشان می‌دهد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: وسعت پهنه آبی دریاچه ارومیه نیز سه هزار و 216 کیلومتر مربع بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 836 کیلومتر افزایش وسعت داشته است.

وی افزود: همچنین حجم آبی دریاچه ارومیه پنج میلیارد و 160 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مشابه سال گذشته سه میلیارد و 30 میلیون مترمکعب افزایش حجم را نشان می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار