در اعتراض به اهانت به سفیر لهستان در خیابان‌های تل‌آویو، وزارت خارجه لهستان سفیر رژیم صهیونیستی را برای ارائه توضیحات احضار کرد.
کد خبر: ۷۴۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 15 May 2019

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این حمله در حالی رخ می‌دهد که جدالی بین لهستان و اسرائیل بر سر چگونگی بزرگداشت یادبود هولوکاست وجود دارد، درخواست‌هایی نیز از لهستان مطرح می‌شود تا غرامت دارایی‌های پیشین یهودیان را بپردازد که آلمان نازی آنها را تحت کنترل خود درآورد و سپس توسط نظام کمونیست در لهستان جزء دارایی‌های ملی اعلام شد.

در این راستا، سخنگوی وزارت خارجه لهستان گفت، سفیر اسرائیل در لهستان امروز (چهارشنبه) به دلیل تعدی که روز سه‌شنبه به سفیر لهستان در اسرائیل صورت گرفت، احضار شد.

در جریان این تعدی، زمانی که سفیر لهستان داخل خودروی خودش در خیابان‌های تل‌آویو تردد می‌کرد، یک مرد اسرائیلی ۶۵ ساله به سمت وی آب دهان انداخت و عبارت‌هایی را به زبان عبری گفت.

وی افزود، سفیر لهستان در اسرائیل در جریان این حادثه آسیبی ندید و متجاوز همان روز بازداشت شد. این فرد امروز (چهارشنبه) به دادگاه رفته و به قید وثیقه آزاد شده است.

همزمان، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل نیز تصریح کرد، تحقیقات درباره این تعدی در حال انجام است.

پیش از این لهستان اظهار کرده بود، سفر مقامات رژیم صهیونیستی به این کشور را به دلیل قصد آنان برای مطرح کردن مساله دریافت غرامت در ازای دارایی‌های تصرف شده طی هولوکاست لغو کرده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار