با رفتن کارلوس کی‌روش از تیم ملی، مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده بودند که سرمربی بعدی تیم ملی، نامی بزرگتر از کارلوس کی‌روش خواهد بود. با این حال تیم ملی سه ماه را بلاتکلیف و بدون سرمربی پشت سر گذاشت تا نهایتا از میان گزینه‌هایی که مطرح شد، شب گذشته مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد؛ اما آیا «ویلموتس» در تیم ملی فوتبال ایران موفق می‌شود؟
کد خبر: ۷۴۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 15 May 2019

آیا «ویلموتس» در تیم ملی فوتبال ایران موفق می‌شود؟
سرانجام سه ماه پس از خداحافظی کارلوس کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران، سرمربی جدید تیم ملی مشخص شد؛ هرچند هنوز مراسم معارفه رسمی مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی برگزار نشده، مهدی تاج شب گذشته از توافق نهایی با مربی سابق تیم‌های ملی بلژیک و ساحل عاج خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ با رفتن کارلوس کی‌روش از تیم ملی، مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده بودند که سرمربی بعدی تیم ملی، نامی بزرگتر از کارلوس کی‌روش خواهد بود. با این حال تیم ملی سه ماه را بلاتکلیف و بدون سرمربی پشت سر گذاشت تا نهایتا از میان گزینه‌هایی که مطرح شد، شب گذشته مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد؛ اما آیا «ویلموتس» در تیم ملی فوتبال ایران موفق می‌شود؟

مربی که حد فاصل سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ سرمربیگری تیم ملی بلژیک را بر عهده داشت و این تیم را از رده چهل و دوم رنکینگ فیفا به رده دوم این رنکینگ رساند؛ هرچند هیچ‌گاه نتوانست با نسل طلایی فوتبال بلژیک مقام قابل توجهی کسب کند و در نهایت طی ۵۱ بازی به همراه بلژیک، با ۳۴ برد، ۸ تساوی و ۹ باخت، به کار خود پایان داد. 
ویلموتس همچنین زمان کوتاهی در سال ۲۰۱۷ سرمربی تیم ملی ساحل عاج بود، ولی نتوانست در رسیدن این تیم به جام‌جهانی روسیه موثر باشد. با اینکه حضور او در این تیم خیلی ناگهانی به کادر فنی این تیم اضافه شد و در مجموع در دو بازی تدارکاتی و چهار بازی رسمی، هدایت این تیم را برعهده داشت که حاصل کار یک برد، دو تساوی و سه شکست بود.

 

حالا قرار است سرمربی بلژیکی در تهران، با قراردای قابل توجه، سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در اختبار بگیرد. نظر شما درباره این انتخاب چیست؟

* آیا انتخاب ویلموتس در ادامه روند تیم ملی با کی‌روش است یا اینکه آینده‌ای متفاوت در انتظار تیم ملی است؟

* آیا «ویلموتس» در تیم ملی فوتبال ایران موفق می‌شود؟

* اگر بازی‌های تیم‌های ویلموتس را پیگیری کرده‌اید، آیا او را در مربی صاحب سبک می‌دانید؟

* به نظر شما، حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی مثل کارلوس کی‌روش با ثبات خواهد بود، یا این همکاری خیلی زود به پایان می‌رسد؟

نظرهاتون رو با ما اشتراک بزارید

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار