اصغرنژاد معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : راندمان چاه شماره ۲۶ در سال ۹۷ نسبت به سال ، ۱۶ درصد افزایش یافت .
کد خبر: ۷۴۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 17 May 2019

 افزایش ۱۶ درصدی راندمان چاه شماه ۲۶ خوی

به گزارش تابناک آذربایجان غربی از خوی ابراهیم اصغرنژاد معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : در سال ۹۶ برای تولید ۵۸۴ هزار متر مکعب آب ، ۱۹۰ هزار کیلو وات ساعت و با شدت انرژی ۰.۳۲ و راندمان ۷۴ درصدی منصرف شد در حالی که در سال ۹۷ برای تولید ۵۸۴ هزار متر مکعب اب ، ۱۵۷ هزار کیلو وات ساعت با شدت انرژی ۰.۲۶ و راندمان ۹۰ درصدی حاصل شد .

وی استفاده از تکنولوژیهای جدید از جمله تابلو برق اینورتردار در چاه ۲۶ را از عمده دلایل صرفه جویی در مصرف برق و افزایش راندمان عنوان کرد.

مهندس اصغرنژاد مزایای استفاده از اینورترها را تنظيم دقیق سرعت موتور ، كنترل دورتغيیر جهت دور به راحتي و بدون نياز به كنتاكتور،روشن و خاموش نمودن الکترو موتور بدون نياز به قطع و وصل برق اصلي ،حفاظت الکتروموتور موتور در مقابل افزايش ولتاژ و جلوگيري از آسيب ديدن الکترو موتور دانست .
وی در ادامه خاطر نشان کرد : یکی از بزرگترین مزایای این سیستم ها راه اندازي نرم الکتروموتور بدون هيچ گونه ضربه به قسمت هاي مكانيكي مثل كوپلينگ ها، گير بكس ها، تسمه ها، زنجيرها و …که در نتيجه افزايش طول عمر مفيد الکتروموتور و ساير قسمت هاي مكانيكي را سبب می شود.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت در باره حفاظت موتور در برابر اضافه بارگفت : در اين حالت اگر بار الکترو موتور از مقدار مجاز بيشتر شود ، اينورتر الکترو موتور را خاموش کرده و به كاربر پيام اضافه بار نشان مي دهد و نیز جلوگيري از گرم كردن و در نهايت سوختن الکترو موتور در مواردی كه موتور به طور مداوم تغییر جهت دور داده و یا خاموش و روشن مي شود .

اصغرنژاد از دیگر برنامه های شرکت در سال ۹۷ کاهش برق مصرفی اداره جات شرکت بوده که این امر با کاهش ۱۰.۹ درصدی تحقق یافته است که این کاهش با اصلاح الگوی مصرف ، تعویض پنجره های های معمولی با پنجره های های دو جداره ، استفاده از کولرهای اینورتر با مصرف کم و بازدهی بالا ، تعویض لامپهای فلورسنت و رشته ای قدیمی با لامپهای ال ای دی ، عایق بندی تاسیسات موتورخانه ها و تعویض موتورخانه های فرسوده با پکیج و . . . اشاره نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار