مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به مطالعات انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه گفت: براساس نتایج مطالعات انجام شده، اگر انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه انجام می‌شد عمر دریاچه از 500 سال به 50 سال کاهش می‌یافت.
کد خبر: ۷۴۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ 18 May 2019
انتقال آب از خزر به دریاچه ارومیه عمر آن را به 50 سال کاهش می‌دهد

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  مسعود تجریشی  با اشاره به اینکه دو گزینه برای انتقال آب به دریاچه ارومیه، مطالعات انتقال آب از دریاچه وان و دریای خرز به دریاچه بود اظهار کرد: این در حالی است که هیچ اقدام عملیاتی در این زمینه انجام نشده و حتی نتایج مطالعات آب از دریای خزر منفی بوده است.

وی تصریح کرد: براساس نتایج مطالعات انجام شده، اگر انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه انجام می‌شد عمر دریاچه از 500 سال به  50 سال کاهش می‌یافت.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در زمینه موضوع انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه گفت: مطالعات فاز نخست آن که شیمیایی بوده به پایان رسیده که نتایج آن منفی نبود برای همین هم‌اکنون عمق مطالعات شیمیایی آن افزایش یافته است.

وی بیان کرد: پس از پایان مطالعات شیمیایی انتقال آب از وان به دریاچه ارومیه، مطالعات بیولوژیکی، اقتصادی، فنی و ایده‌پردازی آن انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه از سالیان گذشته هر از چند گاهی در محافل مطرح شده و هم‌اکنون مطالعات آن انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار