مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان‌غربی بر لزوم ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول سالم با استفاده از توان جوامع محلی تاکید کرد و گفت: در خصوص اجرای طرح استقرار استانداردهای کشاورزی در استان در سال گذشته عملکرد موفقی داشتیم و اجرای این طرح در سال جاری نیز ادامه دارد.
کد خبر: ۷۴۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 18 May 2019
لزوم ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول سالم با توان جوامع محلی

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، بیتا احمدیان در جلسه کمیته استانی ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول سالم و استاندارد با تأکید بر توان افزایی جوامع محلی که در محل سالن جلسات ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان برگزارشد، با اشاره به اهمیت پروژه‌های ترویجی در زمینه حفظ منابع پایه و سالم‌سازی تولیدات کشاورزی اظهار کرد: آموزش عملی بهره‌برداران کشاورزی مخصوصا زنان روستایی می‌تواند نقش موثری در تحقق اهداف توسعه پایدار کشاورزی و دسترسی جامعه به غذای سالم و طبیعی داشته باشد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح استقرار استانداردهای کشاورزی  به منظور استقرار GAP سازمان خوار و بار جهانی که ایران نیز آن را پذیرفته، انجام می‌شود و اهداف آن بهبود راندمان مصرف و کاربرد عوامل و منابع تولید، کاهش مصرف ترکیبات شیمیایی و به حداقل رساندن اثر تخریبی فعالیت‌های کشاورزی بر محیط زیست است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: با توجه به اهمیت مسئله تولید و مصرف محصولات گواهی شده و لزوم آشنایی تمامی افراد جامعه در این خصوص لازم است از طریق رسانه‌های جمعی در راستای ترویج این موضوع اطلاع رسانی عمومی صورت گیرد.

جعفر وحدت مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم و گواهی شده، بیان کرد: تهیه و تأمین کلیه نهاده‌های بیولوژیکی و غیرشیمیایی در سایت‌های اصلی طرح ضروری است.

به گزارش فارس، در این جلسه مقرر شد، انجام آزمایشات آب، خاک، برگ و فلزات سنگین مربوط به سایت‌های پروژه‌های مربوط به تولید محصول سالم به صورت رایگان انجام گیرد و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش نسبت به آموزش کودکان در مقاطع تحصیلی، به ویژه گنجاندن دروس آموزشی در این خصوص اقدامات لازم صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار