مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۹۷ تعداد سه میلیون و ۷۵۹ هزار و ۶۷۲ راس دام سبک و سنگین در آذربایجان‌غربی علیه بیماری تب برفکی ایمن‌سازی و مایه‌کوبی شده‌اند.
کد خبر: ۷۴۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 18 May 2019
 مایه‌کوبی ۳ میلیون راس دام آذربایجان‌غربی بر علیه تب برفکی

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به تامین بهداشت دام و سلامت عمومی جامعه و همچنین اهمیت بیماری تب برفکی که از لحاظ بهداشتی و اقتصادی یکی از پر مخاطره‌ترین بیماری‌های صنعت دامپروری محسوب می‌شود، اظهار کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی طی اجرای فازهای انجام شده در سال ۹۷ تعداد سه میلیون و ۷۵۹ هزار و ۶۷۲ راس دام سبک و سنگین در آذربایجان‌غربی علیه بیماری تب برفکی ایمن‌سازی و مایه‌کوبی شده‌اند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کانون‌های بیماری تب برفکی و اقدامات انجام شده توسط اداره کل دامپزشکی استان از کاهش معنی‌دار در فراوانی کانون‌های تب برفکی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به فراوانی کانون‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر  این بیماری در استان تحت کنترل است، ادامه داد: همزمان با واکسیناسیون دام‌ها در استان علیه بیماری تب برفکی، برنامه‌های آموزشی و اقدامات پیشگیرانه در ارتباط با مدیریت بهداشتی اماکن دامی و اصلاح نواقص این واحدها نیز به صورت جدی به مرحله اجرا در آمده است.

وی عنوان کرد: در نتیجه این اقدامات سبب کاهش ۵۰ درصدی در تعداد کانون‌های گاوی و ۷۳ درصدی در  تعداد کانون‌های گوسفندی در ۴۵ روز نخست سال امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش شده است و دامداران در صورت مشاهده هرگونه علائم از بیماری تب برفکی مراتب را به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند و بر رعایت اصول بهداشتی قرنطینه‌ای جهت کنترل و  پیشگیری از بیماری تب برفکی توجه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار