نرخ تاكسى‌هاى شهرى اروميه براى مسير مستقيم یک هزار تومان تعيین شده و كرايه اتوبوس‌هاى شهرى نيز به ٦٠٠ تومان افزايش یافت.
کد خبر: ۷۴۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 19 May 2019
میزان افزایش کرایه تاکسی در ارومیه اعلام شد/ تداوم اخبار ضد و نقیض

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نرخ تاکسى‌هاى شهرى ارومیه یکی از موضوعاتی بود که در طول یک ماه گذشته نقل محافل عمومی شده و از سویی تا اعتصاب رانندگان تاکسی در این شهر نیز پیش رفت.

شهردار ارومیه حدود 10 روز پیش از ارائه پیشنهاد افزایش 34 درصدی نرخ تاکسی‌های درون شهری ارومیه به شورای اسلامی شهر خبر داد و پس از آن نیز مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه این خبر را تایید کرده و گفت نرخ نهایی به اطلاع عموم خواهد رسید.

اما دیروز محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه در برنامه رادیو زنده شهیریمز با بیان اینکه درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های شهری بر مبنای مسافت صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس  توافق‌ها افزایش نرخ کرایه تاکسی بر مبنای مسافت‌های شهری برای مسافت‌های دور حداکثر 35 درصد و مسافت‌های نزدیک 15 درصد افزایش می‌یابد.

این خبر از طریق روابط عمومی شهرداری بر خروجی سایت اطلاع رسانی این مجموعه قرار گرفت و بار دیگر با اطلاع رسانی گسترده این خبر، بازار محافل داخل تاکسی‌ها بین رانندگان و مسافران به حرف و حدیث گرم شد.

این پایان کار نبود و به یک‌باره و به صورت شبانه کانال‌های اطلاع رسانی شهرداری ارومیه در محیط مجازی خبری مبنی بر اعلام نرخ کرایه تاکسی‌ها را بر روی خروجی خود قرار دادند.

در این خبر آمده است: «نرخ تاکسى‌هاى شهرى ارومیه براى مسیر مستقیم یک هزار تومان تعیین شده و کرایه اتوبوس‌هاى شهرى نیز از 450 به 600 تومان افزایش یافت.

مهدی مژدهی‌فرد مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: از فردا (29 اردیبهشت ماه مدنظر بوده است) نرخ کرایه‌هاى تاکسى و اتوبوس‌هاى شهرى ارومیه به میزان 15 تا 35 درصد افزایش خواهند داشت.

نرخ تاکسى براى مسیر مستقیم یک هزار تومان معین شده و کرایه اتوبوس‌هاى شهرى نیز از 450 به 600 تومان افزایش خواهند یافت که البته نرخ ذکر شده مختص کارت‌هاى بلیت الکترونیکى اتوبوسى بوده و براى مسافران فاقد کارت 800 تومان ابلاغ شده است».

رقمی که برای نرخ مسیر مستقیم تاکسی به عنوان یک هزار تومان ابلاغ شده، تا قبل از امروز 700 تومان بود که با حسابی ساده افزایش حدود 43 درصدی را نشان می‌دهد و در بازه 15 تا 35 درصدی مسیرهای دور و نزدیک عنوان شده در این خبر هماهنگ نیست!

از سوی دیگر نرخ اکثر مسیرهای دور تا قبل از امروز 850 تومان بود که با احتساب افزایش 35 درصدی به حدود 1150 تومان خواهد رسید و باید دید آیا بازهم شاهد جروبحث‌های رانندگان و مسافران در خصوص خرده پول‌ها خواهیم بود؟

بازی با اعداد در درصدگویی شاید در اذهان عمومی باعث کنترل اعتراضات به کرایه‌های تاکسی باشد اما همانند اقدامات سنوات گذشته در همه دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های خدماتی بدون نظر کارشناسی لحاظ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار