دکتر یعقوب فتح الهی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس خواستار توضیح پلیس آمریکا در خصوص دستگیری دکتر مسعود سلیمانی شد.
کد خبر: ۷۴۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ 19 May 2019

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص جزئیات دستگیری عضو هیأت علمی دانشکده پزشکی این دانشگاه اظهار کرد: دکتر مسعود سلیمانی از اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پزشکی در رشته هماتولوژی هستند که در زمینه سلول‌های بنیادی تحقیقات زیادی انجام داده‌اند و در این راستا ایشان درخواست یک فرصت مطالعاتی به آمریکا داشتند و با این درخواست موافقت شد و مراحل قانونی آن در داخل دانشگاه طی شد و به دنبال صدور ویزای رسمی از سفارت آمریکا ایشان به آمریکا اعزام شد که متأسفانه در زمان ورود به این کشور بازداشت شد.

وی گفت: تاکنون پلیسFBI و سیستم قضائی آمریکا علت دستگیری دکتر سلیمانی را اعلام نکرده است و هیچ دلیل روشنی تاکنون نه برای دانشگاه و نه برای کشور در این زمینه ارائه نشده است. آمریکا از افرادی که پس از انقلاب اسلامی در جهت علم و دانش در ایران تلاش می‌کنند ناراحت است و این اقدامات را در جهت نا امید کردن و خسته کردن دانشمندان ایرانی انجام می‌دهد که کاری عبث و بیهوده است.

وی در پیامی به پلیس و سیستم قضائی آمریکا اعلام کرد: پلیس FBIباید توضیح دهد در کشوری که خود را سرزمین آزادی و مهد عدالت می‌داند چرا بی دلیل، محقق ایرانی را دستگیر کرده‌اند و وکلایی که کار ایشان را در آمریکا پیگیری می‌کنند باید اطلاعات صحیحی در مورد ایشان پخش کنند و تلاش کنند که حقوق این محقق ایرانی ضایع نشود. همچنین ملتی مانند آمریکا که ادعای مدنیت دارد نباید در کشورش چنین اتفاقی بیفتد و دانشمندی که در حوزه سلامت در حال تحقیق و پژوهش است را بدون دلیل قانع کننده دستگیر کنند و همه باید کمک کنند تا این رفتار آمریکا کنار گذاشته شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس افزود: ما با خانواده دکتر سلیمانی دیدار داشتیم و رئیس دانشکده علوم پزشکی نیز با خانواده ایشان در تماس هستند و امیدواریم این نگرانی با آزادی هر چه سریع‌تر دکتر سلیمانی به پایان برسد.

فتح الهی تصریح کرد: سایر دانشمندان ما نیز باید مراقب باشند و ممکن است این رفتار باز از سوی دولتمردان آمریکا در خود این کشور یا در سایر کشورها تکرار شود و مراقبت در تمامی رفتارها کاری عقلانی است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، معاون پژوهشی و فناوری این دانشگاه خاطر نشان کرد: تحقیقات علمی و ارائه فکر نو و اندیشیدن از ویژگی‌های انسان متفکر است و هیچکس یارای مقابله با این جریان بشری را ندارد و جوانان ایرانی راه خود را یافته‌اند و می‌دانند چگونه با اتکای به علم و دانش خود، مرزهای دانش را در دانشگاه‌های کشور توسعه دهند و این اقدامات آمریکا خللی در اراده آهنین دانشمندان و جوانان ایرانی ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار