رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پیرو رایزنی‌های به عمل آمده با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، معاونان و مسئولین قضایی استان هر هفته در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه حضور یافته و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 21 May 2019
برگزاری جلسات هفتگی دیدار مردمی معاونان دادگستری آذربایجان‌غربی در مصلی ارومیه

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، علی‌اکبر گروسی امروز در جلسه شورای قضائی استان با اشاره به اولویت داشتن رسیدگی به مشکلات مردم برای دستگاه قضائی اظهار کرد: در مواردی مردم به دلایل مختلفی به رأی صادره از دادگاه معترض هستند و در راستای رسیدگی به اعتراض خود در قالب مواد مختلف قانونی به رییس دادگستری استان و یا رؤسای حوزه‌های قضائی استان مراجعه می‌کنند که به منظور سامان‌دهی به این مراجعات، جلسات ملاقات مردمی به صورت هر دو هفته یکبار در محل دادگستری استان و همچنین سایر حوزه‌های قضائی در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

وی افزود: میزان رسیدگی به مراجعات در دادگستری استان بالا بوده و پیش از ماه مبارک رمضان به درخواست حدود 100 نفر رسیدگی می‌شد که در ماه مبارک رمضان این میزان به حدود 130 نفر افزایش یافت.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: متأسفانه امکان برگزاری هفتگی جلسات ملاقات مردمی وجود ندارد چرا که دامنه فعالیت دستگاه قضائی وسیع است و علاوه بر عموم مردم، ادارات و ارگان‌های مختلف نیز در موارد متعدد با دادگستری استان و حوزه‌های قضائی تابعه سر و کار دارند.

وی افزود: پیرو رایزنی‌های به عمل آمده با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، ترتیبی اتخاذ شده است که معاونین و مسئولین قضایی استان هر هفته در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه حضور یافته و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

گروسی در ادامه گفت: برای اجرایی شدن این طرح نیازمند انجام برخی اقدامات اولیه بوده که مدیر روابط عمومی دادگستری استان مأمور انجام این مقدمات در اسرع وقت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به محض ایجاد شرایط لازم، زمان حضور معاونین دادگستری استان در محل مصلی ارومیه جهت حضور متقاضیان از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری اطلاع‌رسانی مقتضی صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار