حوزه هنری آذربایجان غربی به منظور گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه های مختلف فرهنگی و هنری را از ابتدای خرداد ماه سال جاری به مدت یک هفته در سطح شهرستان ارومیه برگزار می‌کند و به استقبال سوم خرداد «سالروز آزادسازی خرمشهر» می رود.
کد خبر: ۷۴۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 22 May 2019


به گزارش تابناک آذربایجان غربی مدیر روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی در این خصوص گفت: حوزه هنری استان آذربایجان غربی بر اساس رسالت ها و سیاست های خود در حفظ آرمان های شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس ویژه برنامه های مختلف از جمله « نمایشگاه عکس با موضوع زنان در دفاع مقدس» ، « عصر شعر حماسه خرمشهر» ، « دیدار با خانواده شهدا در ارومیه»  و « نمایشگاه هنر انقلاب با موضوع مقاومت و پایداری» را برگزار می کند.

داریوش علیزاده افزود : حوزه هنری آذربایجان غربی در همین راستا طی یک سال گذشته نیز بیش از ۱۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری را در قالب ویژه برنامه«  سلام بر خرمشهر» در مکان‌های مختلف فرهنگی ، هنری و مذهبی شهرستان ارومیه اجرا کرده بود .

آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱صورت گرفت. این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران  و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت.

فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد. این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود.به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود و  شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌است.

با آزادی خرمشهر، ایران توانست بیشتر اراضی اشغال شده از سوی عراق در ابتدای جنگ را بازپس بگیرد و دست بالا را در موقعیت نظامی و تبلیغاتی قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار