مقامات پاکستانی از آلوده شدن صدها نوزاد و کودک به ویروس نقص ایمنی انسانی یا HIV در یکی از شهرهای این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۷۴۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 22 May 2019

به گزارش تابناک صدها نوزاد و کودک خردسال در یکی از شهرهای ولایت "سند" به ویروس HIV آلوده شده‌اند. سه چهارم از افرادی که از یک ماه قبل در این منطقه به این ویروس آلوده شده‌اند کودک بوده‌اند و نزدیک به دو سوم از آنان کمتر از پنج سال داشته‌اند.

بنابر اعلام مقامات محلی اقدام پزشکان در استفاده از سرنگ مشترک برای تزریق دارو و عدم رعایت نکات بهداشتی هنگام انتقال خون از عوامل گسترش این ویروس است که به سیستم ایمنی بیمار حمله کرده و به بیماری ایدز منجر می‌شود.

این کودکان در حالی به ویروس HIV آلوده شده‌اند که درمان‌های ویژه این بیماران در پاکستان برای قشر ضعیف به سختی انجام می‌شود. گفته شده در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۲۰۰ نفر در این کشور به دلیل بیماری ایدز جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، پزشکان پاکستانی حدود یک ماه قبل به شیوع ویروس HIV در این منطقه پی بردند؛ زمانیکه تب تعدادی کودک به رغم دریافت دارو بهبود پیدا نکرد.

در آزمایشاتی که از این کودکان به عمل آمد مشخص شد آنان به ویروس HIV آلوده شده‌اند. از آن زمان ۱۸ هزار و ۴۱۸ کودک تحت آزمایش قرار گرفته‌اند که تست ۶۰۷ نفر از آنان مثبت اعلام شده‌است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار