عضو تیم ملی هندبال ایران می گوید که امیدوار است تیم ملی به شرایط آرمانی و هدف خود که کسب سهمیه المپیک است دست یابد.
کد خبر: ۷۴۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 22 May 2019

سلامان بربط خط زن تیم ملی هندبال ایران در گفت وگو با ایسنا، در مورد شرایط اردوهای تیم ملی اظهار کرد: اردوهای تیم ملی هندبال بعد از ۷، ۸ ماه آغاز شده است. ۸۰ روز هم بود که مسابقات لیگ تمام شده بود. در اولین مرحله از اردو، جوان گرایی در تیم را داشتیم و تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه (بهترین‌های لیگ برتر ایران) به اردو دعوت شدند. درصد آمادگی بازیکنان ۵۰ درصد است و آن‌ها روز به روز آماده‌تر می‌شوند. ان شاءالله در اردوی بعدی لژیونرها هم می رسند و امیدواریم که تیم با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه بتواند سهمیه المپیک رو بگیرد.

او در مورد کوتاهی زمان تا مسابقات هندبال انتخابی المپیک و گروه سخت ایران در این مسابقات گفت: با برنامهریزی که علیرضا حبیبی دارد به نقطه اوج خواهیم رسید. اردوها هدفمند انجام می‌شود و امیدوارم که بتوانیم سختی‌های اردو را تحمل کنیم و به شرایط آرمانی و هدفمان که کسب سهمیه المپیک است برسیم. همگروه‌ها که رقبای سختی هستند. بحرین که جای خود دارد، کویت هم بعد از چند سال محرومیت امسال قطعاً تیم خوبی خواهد بست و قوی خواهد آمد. تیم‌های عربی قوی هستند و با قدرت ظاهر می‌شوند. با توکل بر خدا بتوانیم مقابل این تیم‌ها بایستیم و از حق خود دفاع کنیم.

عضو تیم ملی هندبال در مورد حواشی که گفته می‌شود همیشه در مورد تیم ملی وجود دارد که باعث عدم هماهنگی میان بازیکنان می‌شود گفت: اکنون باید حواشی را کنار بگذاریم و پای کار بایستیم. باید کنار هم باشیم و هر مشکل و کمبودی را تحمل کنیم تا به هدف برسیم. ما باید متحد باشیم تا بتوانیم سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بگیریم. باید تنها روی هدفمان تمرکز کنیم و دنبال مسائل حاشیه‌ای نباشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا دیر رسیدن لژیونرها به ترکیب تیم ملی باعث عدم هماهنگی میان تیم ملی نخواهد شد، اظهار کرد: خدا را شکر بازیکنان ایرانی درصد تفاوت کمی نسبت به لژیونرها دارند. فاصله‌ها کم شده و هندبالیست‌های ایرانی هم کم کم به لژیونرها نزدیک می‌شوند و گاهاً بهتر از آن‌ها هم بازی می‌کنند. لژیونرها هم که آماده هستند، کنار هم باشیم قطعاً می‌توانیم هماهنگ شویم.

خط زن تیم ملی در پاسخ به این سوال که با توجه به جوان شدن تیم ملی و حضور افراد جوان و مشتاق در نخستین اردو آیا تیم ملی به جایگاه اصلی خودش خواهد رسید، گفت: جوانی در کنار تجربه می‌تواند ترکیب خوبی بسازد. ما کم کم داریم این کار را می‌کنیم. کشورهای قوی همانند کره، ژاپن و … نیز همه این کار را می‌کنند. بالاخره باید از یک جا شروع کنیم تا هندبال ایران به جایگاه قبلی یا جایگاه بالاتر دست پیدا کند.

بربط در مورد حضور سرمربی خارجی در تیم ملی هندبال گفت: نمی دانم که شرایط فدراسیون چیست. اما قطعاً حبیبی از بهترین‌های مدرسان جهانی هستند و از بهترین مربیان ایرانی است که تیم ملی را هدایت می‌کند و امیدواریم که بتواند تیم ملی را به هدف خود برساند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار