رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از ممنوعیت انباشت سیب صنعتی و میوه‌های فصلی در حریم قانونی جاده‌ها و معابر عمومی استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۴۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 23 May 2019
انباشت سیب صنعتی در کنار جاده‌های آذربایجان‌غربی ممنوع شد

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول جلیلی ، اظهار کرد: باغداران و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان باید به منظور رعایت موارد بهداشتی در محل‌های جمع‌آوری سیب زیر درختی و سایر محصولات باغی و زراعی، تامین سلامت شهروندان و حفظ دسترنج باغداران استان، با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و  نیروی انتظامی، موضوع جمع‌آوری سیب زیر درختی در مسیر جاده‌ها و انتقال به کارخانجات صنایع تبدیلی را ساماندهی کنند.

وی افزود: بنابراین هرگونه جمع‌آوری سیب زیردرختی و سایر میوه‌های فصلی در حریم قانونی جاده‌ها و به صورت غیر بهداشتی تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن کارخانجات صنایع تبدیلی باید از خرید و تحویل محصولات از فعالان حقیقی و حقوقی فاقد مجوز خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم به منظور صدور مجوز فعالیت و تغییر کاربری در مکان‌های واجد شرایط فراهم شده است افزود: متقاضیان حقیقی و حقوقی می‌توانند برای اخذ مجوز فعالیت تا 15 خرداد ماه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

جلیلی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری‌های مستمر و جدی از سوی دستگاه‌های ذیربط به صورت روزانه برای جلوگیری از دپوی سیب زیر درختی در مسیر جاده‌ها به عمل آمده و بنابراین همه عاملین و فعالان این بخش ملزم به رعایت موارد فوق الذکر هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار