رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: وزارت خارجه کمک‌های اروپایی‌ها به سیل‌زدگانی ایران را به خودشان بازگرداند/کمیته اخلاق، بیرانوند را محروم کرد/کنایه موسوی به همتای فرانسوی/سردار جلالی: FATF جزئی از پازل تهاجمی دشمن است و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 23 May 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ماجرای عذرخواهی ژاوی از هافبک پرسپولیس!

ژاوی هرناندز آخرین حضور خود را در مستطیل سبز بار پیراهن السد قطر مقابل پرسپولیس بازی کرد. در انتهای این دیدار که با پیروزی دو بر صفر پرسپولیس همراه شد، مهدی ترابی سمت ژاوی رفت و از وی خواست تا پیراهنش را عوض کند، اما هافبک پیشین تیم ملی اسپانیا و فعلی السد قطر جواب رد به ترابی داد. ژاوی به دلیل اینکه قصد داشته آخرین پیراهن دوران بازیگری اش را نزد خود بایگانی کند از ترابی عذرخواهی کرد تا گلزن ملی پوش پرسپولیس دست خالی به رختکن برود. نکته جالب توجه اینکه ژاوی هنگام ورود به رختکن بار دیگر از ترابی بابت این موضوع عذرخواهی کرد و چند ثانیه‌ای نیز با او درباره دلایل شخصی نگه داشتن پیراهنش صحبت کرد. /مهر

حقوق سربازان چقدر افزایش یافت؟

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح درخصوص حقوق سربازان در سال جاری گفت: امسال ۱۸ درصد به حقوق سربازان افزوده و این افزایش در حقوق اردیبهشت ماه لحاظ شده است. حق عائله‌مندی سربازان متاهل مثل کارمندان دولت است که حدود ۱۷۱ هزار تومان حق همسر و مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان به ازای هر فرزند به سربازان متاهل پرداخت می‌شود. /فارس

وزارت خارجه کمک‌های اروپایی‌ها به سیل‌زدگانی ایران را به خودشان بازگرداند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: اروپایی‌ها کمک‌های ناچیزی به مردم سیل‌زده کردند و وزارت خارجه باید این کمک‌ها را به کشور‌های اروپایی برگرداند و با این گونه رفتار‌ها برخورد کند، چون این مقدار کمک، شبیه تمسخر و شوخی است که اروپایی‌ها انجام داده‌اند. /ایسنا

کمیته اخلاق بیرانوند را محروم کرد

علیرضا بیرانوند به دلیل رفتار ناشایست با مامور نیروی انتظامی در حاشیه بازی پرسپولیس و پارس جنوبی و همچنین عدم حضور در جلسه رسیدگی کمیته اخلاق علیرغم دعوت قبلی، با دستور موقت فعلا از انجام کلیه فعالیت‌های فوتبالی تا اطلاع ثانوی محروم شد. / فارس

آقای عابربانک و وزیر احمدی‌نژاد کجا شلاق می‌خورند؟

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با مکان اجرای حکم شلاق حسین هدایتی و وزیر احمدی نژاد توضیحاتی داد. غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مکان اجرای حکم شلاق حسین هدایتی و مدیران عامل بانک سرمایه اظهار کرد: دادسرا در مرحله اجرای حکم تدبیر لازم را در نظر می‌گیرد. وی افزود: صدور حکم شلاق در انظار عمومی به این معنا نیست که محکومان را در خیابان‌های شهر شلاق بزنند بلکه در زمان اجرای حکم تعدادی از مرتبطان با پرونده دعوت می‌شوند تا حکم در حضور یک جمع اجرا شود که تصمیم گیری نهایی با اجرای احکام است. اسماعیلی ادامه داد: ممکن است در زمان اجرای حکم تعدادی از افراد داخل محوطه زندان جمع شوند و یا حکم در دادسرا با حضور چند نفر اجرا شود. وی گفت: در رابطه با اجرای حکم در انظار عمومی، قصد اجرای حکم در حضور چند نفر است و مقصد اجرای حکم در خیابان و سر چهارراه نیست. گفتنی است، حسین هدایتی (متهم پرونده بانک سرمایه)، پرویز کاظمی، علی بخشایش و محمد رضاتوسلی مدیران عامل بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس، محرومیت دائم از مشاغل دولتی و ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شدند.

کنایه موسوی به همتای فرانسوی

سخنگوی وزارت خارجه ایران به اظهارات همتای فرانسوی خود واکنش نشان داد و گفت: آماده ایم به همان شکلی که فرانسه و شرکای اروپایی در یک سال گذشته از برجام حمایت و آن را اجرا کرده اند، با تمام توان از برجام حمایت کنیم.

سردار کوثری: «کاسبان ترس» باید شناسایی شوند

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: با وجود اینکه خود آمریکایی‌ها بار‌ها و بار‌ها در نهان و آشکار گفته‌اند که درگیری نظامی با ایران به مصلحت آمریکا نیست، اما کاسبان ترس دائما برای حمله نظامی آمریکا به ایران زمان تعیین می‌کنند و آن شرایط را تصویرسازی می‌کنند. سردار «اسماعیل کوثری» اظهار کرد: افرادی که طی روز‌های گذشته دائما بر طبل این موضوع کوبیدند که آمریکا به ایران حمله نظامی خواهد کرد «کاسبان ترس» هستند. وی افزود: «کاسبان ترس» یا آن مزدورانی هستند که قصد بزرگ کردن دشمن دارند یا آن فرصت‌طلبانی هستند که می‌خواهند با ترساندن مردم فضایی را ایجاد کنند که از طریق آن فضا منفعت اقتصادی کسب کنند. جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند جنگ نمی‌کنیم، اما کاسبان ترس می‌گویند جنگ می‌شود، عنوان کرد: با وجود اینکه خود آمریکایی‌ها بار‌ها و بار‌ها در نهان و آشکار گفته‌اند که درگیری نظامی با ایران به مصلحت آمریکا نیست، اما کاسبان ترس دائما برای حمله نظامی آمریکا به ایران زمان تعیین می‌کنند و آن شرایط را تصویرسازی می‌کنند. سردار کوثری همچنین خاطرنشان کرد: «کاسبان ترس» باید شناسایی شوند و پاسخگوی این عملیات روانی که راه می‌اندازند باشند.

هشدار فلاحت‌پیشه درباره پشت‌پرده تحرکات کشور‌های عربی منطقه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره احتمال وارد شدن ایران به یک جنگ نیابتی با آمریکا گفت: هیچ گروهی نمی‌تواند اعلام کند از جانب ایران وارد «جنگ نیابتی» شده است. حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفتگو با ایلنا، درباره هشدار شرکت بیمه نروژی مبنی بر اینکه ایران در تخریب کشتی‌های اماراتی دارد و کشتی‌ها باید حواساشان به این موضوع باشد، گفت: برخی از بازیگران منطقه سعی‌شان بر این است که امنیت شیشه‌ای خلیج فارس را برهم بزنند و منافع خودشان را تقویت کنند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به عنوان ایران منتظر روشن شدن نتایج تحقیقات هستیم و اعتقادمان بر این است که چنین کار‌هایی مشکوک است. وی ادامه داد: کسانی هدف‌شان کشاندن آمریکایی‌ها به منطقه بود و دست اندرکار هستند که جنگی را به راه بینندازند و در حال پیش بردن سیاست‌شان هستند و مجوز حضور نیرو‌های نظامی خارجی را هم از شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرده‌اند. فلاحت پیشه تاکید کرد: این تحرکات و رفتار‌ها مشکوک است که معتقدم باید مدیریت شود. وی درپاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر این‌که برخی‌ها عنوان می‌کنند ایران خود را درگیر جنگ با ایالات متحده نخواهد کرد، اما در صورت تحرکات بیشتر از سوی این کشور وارد یک جنگ نیابتی می‌شود، گفت: به هیچ وجه وارد هیچ گونه جنگی نخواهیم شد.

واکنش واعظی به احتمال میانجیگری عمان بین ایران و آمریکا

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص رایزنی‌های وزیر امور خارجه عمان با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مباحث گفت‌وگوی وزیر امور خارجه عمان با ایران در خصوص میانجی گری نبوده است.

سردار جلالی: FATF جزئی از پازل تهاجمی دشمن است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جنگ‌های جدید ترکیب آن با تهدیدات غیرنظامی است، گفت: FATF جزئی از یک جنگ مالی و پولی است که در پازل تهاجمی دشمن قراردارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار