امام جمعه ماکو گفت: هم‌اکنون ملت ايران، با فرهنگ و تفكر بسیجی و گفتمان مقاومت توانسته‌اند در مقابل سلطه‌گران و مستکبران جهان ایستادگی کنند.
کد خبر: ۷۴۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 24 May 2019
ملت ايران با فرهنگ و تفكر بسیجی در مقابل سلطه‌گران جهان ایستاده‌اند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه ماکو به اهمیت شب‌های قدر اشاره و اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در سوره‌ قدر در خصوص اهمیت این شب‌ها می‌فرماید شب قدر بهتر از هزار شب است، یعنی هر عملی که انسان در این شب‌ها انجام می‌دهد، هزار برابر از شب‌های دیگر بهتر است و پروردگار عالمیان علت آن را در سوره قدر بیان می‌کند چرا که خداوند تبارک و تعالی قرآن را در یکی از این سه شب به صورت  یک جا بر قلب پیغمبر اکرم (ص) نازل کرده است.

وی افزود: انسان با نزدیک شدن به قرآن و اهل بیت، آنها را واسطه قرار می‌دهد و از خداوند طلب رحمت و مغفرت می‌کند بنابراین از جمله‌ اعمال شب قدر این است که انسان قرآن را بر سر خود می‌گذارد و خدا را به قرآن و اهل بیت قسم می‌دهد تا دعاهایش را قبول کرده و او را مشمول رحمت و مغفرت خویش قرار دهند.

سوم خرداد روز ایثار و مقاومت در مقابل سلطه‌گران

امام جمعه ماکو بیان کرد: سوم خرداد ماه، روز ایثار و مقاومت و یادآور حماسه جاودانه‌ آزادی خرمشهر است و در این روز بود که رزمندگان اسلام توانستند با فرهنگ بسیجی و مقاومت، متجاوزان رژیم بعث عراق از این شهر بیرون کنند، البته امروز ملت ایران، با فرهنگ و تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت توانسته‌اند در مقابل سلطه‌گران و مستکبرین جهان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، عنوان کرد: معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید، دهه‌های آینده دهه‌های شما جوانان است و شما هستید که باید کار آزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است، نزدیک کنید.

هاشمی تصریح کرد: هم‌ اکنون شاهد هستیم که فرهنگ بسیجی در کشورهای اسلامی و همچنین جبهه مقاومت با فرهنگ بسیجی در عراق و سوریه شکل گرفته است و آنها توانستند با این فرهنگ، تروریست‌های تکفیری را از کشور خود بیرون کنند.

وی افزود: هم‌اکنون این فرهنگ بسیجی است که به جان استکبار جهانی رعب و وحشت انداخته و آنها از این می‌ترسند که این فرهنگ به سایر کشورهای اسلامی نیز نفوذ کند و منافع آنها در کل جهان به خطر بیندازد.

هاشمی بیان کرد: با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی هدف دشمن این است که با فشار اقتصادی و معیشتی، مردم را به ستوه آورد، بنابراین امروز مردم از مشکلات اقتصادی و معیشی رنج می‌برند، دولت باید به خاطر کاهش فشار بر روی اقشار ضیعف جامعه، قدم‌های مؤثری برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بردارد.  

وی اذعان کرد: هیچ کشوری برای پیشرفت اقتصاد ایران دل نمی‌سوزاند، رمز و راز پیشرفت کشورهایی چون چین، کره، ژاپن و آلمان، تکیه بر منابع انسانی و طبیعی داخلی آنها بود که مقام معظم رهبری از آن به نام اقتصاد مقاومتی یاد می‌کند و در ادامه همان سیاست، سال جاری را نیز به نام سال رونق تولید نامگذاری کرده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: زمانی که ما از تولیدات داخلی خود حمایت نکنیم، نخواهیم توانست، کشورمان را از بحران اقتصادی خارج کنیم، امروز استکبار جهانی می‌خواهد با تحریک اقلیت‌های قومی، به ملت ایران و نظام اسلامی ضربه وارد کند، بنابراین در شرایط کنونی رمز پیروزی اتحاد و انسجام وحدت و هم‌دلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار