مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به صورت متداوم شرایط ثبت‌نام در هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها در حال رصد است، گفت: در زمینه ثبت‌نام در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای با کاهش مواجه هستیم.
کد خبر: ۷۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 10 August 2015

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به صورت متداوم شرایط ثبت‌نام در هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها در حال رصد است، گفت: در زمینه ثبت‌نام در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای با کاهش مواجه هستیم.

به گزارش فارس، سید مصطفی آذرکیش در نخستین روز از گردهمایی رؤسای ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش کشور با اشاره به اینکه این دوره از گردهمایی نخستین گردهمایی و جلسات رؤسا در سال جاری است اظهار کرد: جلسات قطبی نیز در پنج قطب آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه آموزش برای همه مردم به منظور توسعه مهارت‌ها باید توجه شود، افزود: امروز این مسئله برعهده آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: دستگاه آموزشی کشور در برنامه خود توسعه آموزش‌های مهارتی را لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه وی‍‍ژه به مهارت باعث رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود، خاطرنشان کرد: این دوره از گردهمایی به منظور مشخص شدن چالش‌های توسعه مهارت و ارائه راهکارهای موجود به رؤسای استان‌ها برگزار شده تا بتوان تعداد بیشتری از دانش‌آموزان دوره متوسطه را وارد هنرستان‌ها کرد.

آذرکیش ادامه داد: به صورت متداوم شرایط ثبت‌نام در هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها در حال رصد است که متاسفانه در زمینه ثبت نام در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای با کاهش مواجه هستیم.

وی یادآور شد: ثبت‌نام برای رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در برخی مناطق با کاهش و در بعضی دیگر با افزایش مواجه بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آینده خوبی در موضوع آموزش مهارت در پیش رو داریم و امید می‌رود روز به روز نیز مشکلات حل شود.

وی بیان کرد: امروز شاهدیم اغلب دانش‌آموزان فقط به دنبال شغل هستند و برای آنها مدرک مهم نیست از این رو می‌توان با آموزش مهارت در هنرستان آینده خوبی را برای کشور پیش‌بینی کرد.

آذرکیش اضافه کرد: از این پس با روی کار آمدن نظام جدید 3ـ3ـ6 دانش‌آموزان پس از گذراندن پایه نهم تحصیلی مراحل هدایت تحصیلی آن‌ها انجام می‌شود تا وارد دبیرستان‌ها و یا هنرستان‌ها شوند.

وی گفت: هدایت‌های تحصیلی از روی هوش هیجانی، هوش علمی و دیگر پارامترها انجام می‌شود چراکه هر کدام از دانش‌آموزان از استعداد خاص خود برخوردار هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار