نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت:حمایت از مردم فلسطین وظیفه شرعی تمام مسلمانان است.
کد خبر: ۷۵۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 31 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که مصادف با روز جهانی قدس  بود گفت:دنیا طلب نباشید حتی اگر دنیا شما را طلب کند شما به دنبال آن نباشید اگر از دستتان رفت تاسف نخورید.

وی افزود: همیشه حق را بگویید و هنگام عمل کردن رضایت خداوند را مد نظر قرار دهید و برای پاداش الهی عمل کنید و در طول زندگانی برای ظالم دشمن باشید و برای دوستان خود مهربان باشید.

وی گفت: خوف الهی داشته باشید و در زندگی خود نظم و نظام و قانون را پیاده کنید و اگر در میان مردم اختلافی پیش آمد با رعایت عدالت اختلاف را حل و فصل کنید، چون اصلاح ذات البین بالاتر از سال‌ها عبادت مقبول است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ، بااشاره به قرار گرفتن درروز قدس، اظهار داشت: نگاه امام(ره) و تدابیر ایشان با انوار الهی بوده و هرروز بیشتر از گذشته برکتش برای مردم روشن می‌شود

وی، افزود: مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادسازی قبله مسلمین وظیفه شرعی بوده و بر تمام مسلمان واجب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: رهبری فرمودند دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی از لحاظ فکری قابل قبول نیستند. برای اصلاح این وضعیت باید نسبت به بهبود جریان فکری و تربیت دانشجویان بر اساس سبک زندگی اسلامی و علم نافع اقدام شود.

وی، گفت: باید دانشجویان و اساتید وارد مشکلات داخل جامعه شوند و نقاط کور اقتصادی و افزایش بهره‌وری با همت دانشجویان عملی شود.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: مسئولان دانشگاه و وزرای علوم و بهداشت باید بطور جدی وارد موصوعات شوند. نباید در داخل دانشگاه‌ها محصور شویم، باید وارد بطن جامعه شویم و مشکلات جامعه به دست اساتید دانشگاه اصلاح شود.

وی، ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی کجای کار است؟ چرا جلسات این شورا تشکیل نمی‌شود یابا تاخیر برگزار می‌شود؟

امام جمهه ارومیه، بیان داشت: دانشجو هم باید عالم و هم متقی باشد. وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه نمی‌دهد چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار