نماینده ولی‌فقیه در استان متذکر شد: به جوانان حزب‌الهی و انقلابی میدان دهید تا در سطح ادارات و نهادها بتوانند با ابتکارات و نوآوری و روحیه جسارت به کشور خدمت کنند و این بدان معنا نیست که از تجربه‌داران استفاده نکنند بلکه صف و مرحله اجرا را به جوانان تحویل دهند.
کد خبر: ۷۵۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱ 01 June 2019
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) به برکات مدیران جوان حزب‌الهی که مسئله پویایی و جوانگرایی در مدیریت کشور در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با برشمردن حرکت  انقلاب مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع راهکار عملی و تحقق  بخشیدن پیش رفته است چراکه در نهایت اگر جوان وارد عرصه مدیریت شد، به تبع آن مدیریت ارشد نظام از جمله جوانان متعهد شده و الحمدالله این یک حرکت عمومی کشور بوده و در حال استمرار و انجام می‌باشد. 

وی با تاکید بر اینکه اهمیت و حضور جوانگرایی در عرصه مدیریت کشور برای همگان روشن است، تصریح کرد: قطعاً اگر جوانان حزب‌الهی به عرصه تولید و مدیریت کشور وارد شوند، می‌توانند نوید بخش برای تحول بزرگ در عرصه اداره کشور شوند.  

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اهمیت و ضرورت جوانگرایی در عرصه مدیریتی جوان به خاطر این است که جوان حرف نو می‌زند و ایده‌های جدیدی داشته و تصمیمات جسورانه دارد و باعث تحول در عرصه‌های مختلف کشور می‌شود. 

وی با بیان اینکه جوان مهم‌ترین عنصر پیش‌ران کشور است، گفت: قطعاً اهداف تعیین شده و افق ۵۰ ساله نظام جمهوریاسلامی ایران با به کارگیری جوانان تحقق پیدا می‌کند و این انرژی و اثبات استعدادهای نهفته جوامع بوده که به عنوان عنصر همیشه ایستاده در برابر دشمنان و مشکلات شده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان  متذکر شد: به جوانان حزب‌الهی و انقلابی میدان دهید تا در سطح ادارات و نهادها بتوانند با ابتکارات و نوآوری و روحیه جسارت به کشور خدمت کنند و این بدان معنا نیست که از تجربه‌داران استفاده نکنند بلکه صف و مرحله اجرا را به جوانان تحویل دهند. 

وی در ادامه به شهادت امام جمعه مظلوم کازرون اشاره کرد و گفت: او را پریشب بعد از بازگشت از مراسم شب قدر با ضرب چاقو به شهادت رساندند و در این تریبون به دشمن می‌گویم که  اگر می‌خواهید ما را از اینگونه حوادث بترسانید و به ائمه جمعه بگویید که عقب‌نشینی کنند، بدانید نه تنها چاقو زدن و کشتن اثری ندارد بلکه حتی ما را تکه تکه کنید هم روح ما نیز خواهد گفت که خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.  

نماینده ولی‌فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته، به روز جهانی هفته محیط زیست اشاره کرد و گفت: مسائلی از قبیل  قطع درختان و کاوه سودا و برخی آلودگی‌های ناشی از پتروشیمی در فضای مجازی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد که ما نیز آمادگی داریم تا تریبون نماز جمعه را در اختیار آنها قرار دهیم تا افکار عمومی روشن شود. 

وی همچنین با قدردانی از مردم برای شرکت در شب‌های احیا و حضور گسترده مردم و جوانان گفت: همه مساجد در استان مملو از مردم و جوانانی بود که در آنها عشق و ایمان موج می‌زد.

خطیب نماز جمعه به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که سبب شد تا امام به عنوان یک الگوی رهبر انقلابی در جهان مطرح شود ویژگی‌هایی از قبیل حق‌طلبی و عدالت‌خواهی ایشان بود. 

وی توضیح داد: رژیم شاهنشاهی با تاسیس ساواک فضای رعب و وحشت ایجاد کرده بود ولی بیان حقایق و واقعیت‌های جامعه توسط امام سبب شد تا مردمی که سال‌ها تشنه برچیدن بساط طاغوت و حکومت حق بودند، به یاری امام آمده  و به حکومت طاغوت پایان دادند. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه روحیه حق‌طلبی و حق‌جویی در مخالفت‌های صریح با برنامه‌های رژیم پهلوی مانند نفوذ رژیم صهیونیستی و کاپیتولاسیون، انقلاب شاه و مردم و بسیاری از موارد دیگر در طول مبارزات امام رحمت‌الله رخ داده و مشاهده شده است، گفت: امام رحمت‌الله حق را در حالی فریاد می‌زدند که می‌دانستند برای ایشان خطر داشته و هزینه‌هایی به دنبال دارد ولی امام فریاد زد و سبب تبعید ایشان به خارج از کشور شد. 

وی اضافه کرد: حق‌گویی و حقیقت‌طلبی ایشان به پیروزی نهضت انجامید چراکه بنیانگذار کبیر انقلاب در مقابل تحجرگرایان ایستاده و مقابله کردند و آرمان‌های انقلاب اسلامی در قالب شعار ملت از گوشه و کنار جهان شنیده شد. 

آل‌هاشم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از جمله معدود کشورهایی است که در دنیا با اقتدار مواضع خود را بیان کرده و از بیان حقایق ابایی ندارد چراکه دیگر سیره حق‌طلبی امام در سیاست منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تجلی یافته است و تداوم دارد. 

وی تصریح کرد: برخی‌ مدام می‌گویند که دیگر جوانان کشور از دست رفته است ولی ای کاش شب قدر آمده و  ناله جوانان را می‌دیدند و یا به راهپیمایی امروز آمده و حضور جوانان را می‌دیدند. 

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: انتخاب رهبری بعد از رحلت امام رحمت‌الله به عنوان یکی از تفضلات الهی بود چراکه رهبر معظم انقلاب به صورت معجزه‌آسا در حادثه تروریستی ششم تیرماه سال ۶۰ از خطر در امان ماندند و حال بعد از ۳۰ سال از گذشت رحلت امام، با صلابت هدایت مسلمانان جهان را بر عهده دارند. 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های بین‌المللی، دیپلماسی و مسائل مختلف با درایت برخورد کرده و حتی جلوی چندین جنگ را گرفته و ختثی کرده‌اند و توجه به همه اقشار مردم از جمله ویژگی‌های شاخص ایشان می‌باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: رهبر معظم انقلاب برای گذشت از امواج بحران‌ها و خلق فرصت‌ها، تلاش فراوانی کرده‌اند. 

وی به سالروز قیام ۱۵ خرداد و بازگشت امام اشاره کرد و گفت: قیام ۱۵ خردادماه مفتاح پیروزی ملت مسلمان در ۲۲ بهمن ۵۷ بود به طوریکه دستاوردها و پیام قیام ۱۵ خرداد بسیار زیاد است. 

امام جمعه تبریز اذعان داشت: شکل‌گیری جدی و اندیشه براندازی رژیم شاهنشاهی محصول حرکت ۱۵ خرداد امام رحمت‌الله است. 

وی اضافه کرد: شکل‌گیری اولیه اندیشه مربوط به قیام ۱۵ خرداد است چراکه شکست برنامه‌های استعمارگرایانه در سایه حرکت ارزشمند ۱۵ خرداد است و محوریت یافتن شعار مبارزه همیشگی نهضت با ابرقدرت‌های سلطه‌طلب جهانی و ۱۵ خرداد همچنین آشکار شدن ماهیت فریب‌‌گرایانه و چهره ضددینی رژیم شاهنشاهی است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه روز قدس روز مقابله مستضعفان در برابر مستکبران است، تصریح کرد: روز قدس روز احیای اسلام و روز حمایت بین‌المللی از فلسطین، روز هشدار به ابرقدرت‌ها و شکل‌گیری خاورمیانه با محوریت قدس شریف است. 

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه برجسته‌ترین نظام فکری امام راحل را مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: دیدگاهی که اصل و مبانی ایشان در اندیشه‌های اسلامی بود و بر مبنای این تفکر بود که اهداف اسلام‌ستیزانه را ختثی کرد. 

وی ادامه داد: امام با ابتکار سیاسی در پیام تاریخی و در سال ۱۳۵۸، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند و مردم در سطح دنیا بسیج شده و آرمان رهایی فلسطین را به عنوان آرمان همگانی تبدیل کردند. 

امام جمعه تبریز متذکر شد: خیانت ارتجاع عرب باعث شده بود تا رژیم‌های ارتجاع بر خلاف افکار و عقاید جهان اسلام در حال عادی‌سازی شوند. 

وی افزود: البته در شرایط کنونی نیز آمریکا زمینه‌ساز انجام معامله قرن است که  کشورهای عربی ارتجاع نیز آنها را در این مسیر یاری می‌کنند. 

آل‌هاشم با اشاره بر اینکه طبق معامله قرن قرار است تا دولت فلسطین جدید در اراضی کرانه باختری و نوار غزه شکل گیرد، گفت: این معامله  بدون شهرک‌های یهودی صهیونیستی خواهد بود و فلسطین جدید حق ایجاد ارتش و حمل سلاح ندارد و تنها می‌تواند پلیس مسلح شود که البته  حماس نیز باید تمام سلاح‌های خود را تحویل دهد و این شامل سلاح فردی و شخصی رهبر حماس نیز هست. 

وی خاطرنشان کرد: در طرح جدید آوارگان فلسطین حق بازگشت ندارد و اهمیت معامله قرن به حدی است که سید حسن نصرالله اعلام کرده است که روز قدس امسال به عنوان روز قدس رویارویی با طرح معامله قرن است. 

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تنها امید مردم فلسطین، ملت‌های مسلمان و جنبش‌های اعتراضی در سراسر عالم است، توضیح داد: رژیم غاصب اسرائیل  در چند دهه گذشته جرات نداشته بود که حتی طرح‌های اشغالگرانه را انجام دهد ولی همکاری ارتجاع عرب باعث شده تا رژیم جنایتکار خونخوار جرات خیانت بزرگ پیدا کند. 

وی ادامه داد: امروز تمام کشورهای اسلامی و مردم ایران اتمام حجت کردند که اجرای هرگونه طرح خائنانه علیه مردم فلسطین با جواب سنگین روبه رو خواهد بود. 

ابه گزارش تابناک تبریز از فارس، مام جمعه تبریز با با بیان اینکه در شرایط فعلی باید افکار عمومی مردم جهان اسلام در کنار مردن فلسطین قرار گیرد، گفت: قطعاً  در کنار قدرت موشکی نظامی و مقاومت، می‌توان باعث عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی شد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند دهه گذشته ملت فلسطین به خاطر ارتش‌های عربی در برابر فلسطین و سازش برخی کشورهای منطقه با رژیم اشغال‌گر به فراموشی سپرده شدند و روح امام شاد که این موضوع را دوباره یادآور شدند و فریاد آنها را جهانی کردند. 

آل‌هاشم تصریح کرد: الان فلسطین در شرایطی است که حتی صهیونیست توان ندارند تا با بخشی از فلسطین به نام غزه هم حریف شوند. 

وی اذعان داشت:  در حال حاضر روز قدس به مهم‌ترین سلاح مردم فلسطین تبدیل شده است و مخالفت با معامله قرن به حمایت از فلسطین نیست بلکه در صورت عقب‌نشینی مردم جهان در برابر این طرح، رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح خود جلو خواهد رفت. 

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مخالفت قاطع با معامله قرن یک نوع حمایت و امنیت و یکپارچگی سرزمین‌های کشورهای اسلامی است و امروز مردم قهرمان و شجاع ایران اسلامی حمایت خود را از  مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند. /تابناک تبریز

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار