رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فردی که با سوء استفاده از اعتماد طعمه‌های خود اقدام به فروش شمش طلا و ارز تقلبی به مشتریان خود کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۷۵۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 01 June 2019

سرهنگ محمد نادربیگی گفت: درپی دریافت یک فقره پرونده کلاهبرداری ازکلانتری 13 باهنر به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز در قالب خرید شمش طلا و ارز خارجی با نرخ پایین‌تر از بازار پیگیری موضوع در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مقدماتی از شکات مشخص شد که متهم با عنوان اینکه توانایی خرید شمش طلا و ارزخارجی با نرخ پایین‌تر از بازار از بانک مرکزی را دارد و دارای ارتباطات قوی و کانال‌های مالی اقتصادی است، از شش نفر جمعاً مبلغ 28 میلیارد و 500 میلیون ریال دریافت کرده است.

این مقام انتظامی افزود: فروشنده پس از دریافت مبلغ مذکور شش عدد شمش طلا و 90 هزار ارز شامل دلار و یورو را به آنها تحویل داده که خریداران پس از بررسی متوجه می‌شوند که شمش‌های طلا و ارزهای ارائه شده جعلی است.

وی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 14 رسالت با تلاش‌های شبانه روزی و به کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت مخفیگاه متهم را شناسایی و با تحت نظر قرار دادن وی، نامبرده را در یک فرصت مناسب در حال تردد با یک دستگاه خودرو پژو 206 در حوالی جهانشهر کرج در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ نادربیگی گفت: ازمتهم یک دستگاه لپ تاپ، چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و مبلغ یک هزار دلار جعلی کشف شد و در بازجویی‌های صورت گرفته به 50 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان در استان های البرز و خوزستان در قالب فروش شمش طلا، دلار و یورو تقلبی اعتراف کرد.

متهم که تحت تعقیب مراجع قضائی در استان خوزستان بود با قرار وثیقه 230 میلیارد ریالی روانه زندان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار