جشنواره بین المللی قرآن در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 01 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی بخش نخست از جشنواره بین المللی قرآن منطقه آزاد ماکو در حالی برگزار شد که به گفته سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان در این جشنواره بیش از ۹۰۰ نفر از کشور‌های ترکیه، آذربایجان و ایران رقابت می‌کنند.
 
«حسین حمزه لو» روز جمعه در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره در ۲ بخش «حفظ و قرائت» و «حفظ موضوعی» برگزار می‌شود و در نخستین مرحله از این جشنواره بخش حفظ و قرائت با حضور ۴۲ شرکت کننده به کار خود پایان داد.
 
وی آخرین مهلت ثبت نام در بخش حفظ موضوعی را عید فطر عنوان کرد و افزود: این بخش با مشارکت نهاد کتابخانه‌های منطقه تا آخر ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در مرحله نخست این جشنواره در بخش‌های حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء و کل قرآن کریم شرکت کردند.
 
وی اظهار داشت: «محمد قزلباش» در بخش حفظ کل قرآن و «نعمت قره خانی» در بخش ۵ جزء اول شدند و در بخش قرائت نیز «حافظ علیزاده»، «مهدی خورابلو» و «جواد نجفی» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
 
وی افزود: در بخش خواهران نیز «مهربان شکوهی» و «هاجر جعفرپور» در بخش ۱۰ جزء به ترتیب اول و دوم، در بخش ۵ جزء نیز «پریسا ملکی»، «عارفه هاشم پور» به ترتیب اول و دوم و همچنین «فاطمه پورنجف»، «نجمه کارگر» و «مریم شکورزاده» مقام‌های اول تا سوم بخش قرائت را به خود اختصاص دادند.
 
حمزه لو اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور استاد بین‌المللی محمدرضا پورزرگری به همت اداره اوقاف و امور خیریه ماکو نیز از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.
 
منطقه آزاد ماکو مشتمل بر شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت است و در سایه توجه ویژه دولت در مسیر توسعه همه جانبه قرار دارد.
 
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار