وزرای خارجه ایران و تاجیکستان در تهران ضمن بررسی ابعاد مختلف مناسبات، بر تقویت همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.
کد خبر: ۷۵۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 01 June 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان که عصر دیروز (جمعه) به منظور دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان و رایزنی با همتای خود وارد تهران شد، صبح امروز (شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان در این دیدار با اشاره به اهمیت سیاسی و راهبردی روابط دو کشور دوست، برادر و همسایه، بر تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

گسترش و تعمیق روابط و همکاری‌های سیاسی، پارلمانی، گروه‌های دوستی، اقتصادی به ویژه آب و انرژی، حمل و نقل، برگزاری مشورت‌های سیاسی و کنسولی، همکاری‌های فرهنگی دو‌جانبه و بین‌المللی از جمله در سازمان یونسکو و نیز مقابله با افراط گرایی و تروریسم از محور‌های اصلی گفتگو‌های محمدجواد ظریف و سراج الدین مهرالدین در تهران بود.

به گزارش فارس، وزیر خارجه تاجیکستان پس از ظریف نیز به دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری ایران رفت و با وی دیدار کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه هفتم خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های اخیر دستگاه دیپلماسی اعلام کرد که رفت و آمد‌هایی با همسایگان شمالی ایران نیز در سطح وزیر خارجه و رئیس جمهور در دستور کار است.

وزیر خارجه ایران اخیرا سفر‌هایی به روسیه، ترکمنستان، هند، ژاپن، چین، پاکستان و عراق داشت و عراقچی معاون وزیر خارجه هم به کشور‌های عمان، کویت و قطر سفر کرد.

ظریف در سفری که ۲۲ اردیبهشت به مدت دو روز به عشق‌آباد داشت با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور و «رشید مردوف» همتای ترکمنستانی خود دیدار کرد. همکاری در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی، مسائل منطقه‌ای به ویژه در خصوص افغانستان، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران، همکاری‌های ترانزیتی و ریلی، همکاری در حوزه انرژی و برق، اتباع زندانی در دو کشور و دریای خزر نیز از جمله موضوعات و محور‌های گفت‌وگوی ظریف و «رشید مردوف» وزیر خارجه ترکمنستان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار