اپل ساعاتی قبل ios 13 را با امکانات جدید معرفی کرد.
کد خبر: ۷۵۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ 03 June 2019

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، اپل در جریان رویداد WWDC 2019، نسخه‌ی جدید از سیستم‌عامل محبوب iOS را معرفی کرد. از جمله‌ی مهم‌ترین ویژگی‌های iOS 13 می‌توان به مواردی همچون عملکرد بهبودیافته، قابلیت مورد انتظار تم تیره و کیبوردی جدید اشاره کرد.

حافظه‌ی اکسترنال
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۹

سیستم‌عامل iOS اکنون امکان دریافت اطلاعات کاربر از کارت‌های حافظه و حافظه‌های فلش جهت انتقالشان به اپلیکیشن Files را خواهد داشت.

iOS 13 برای تمامی گوشی‌های آیفون از iPhone 6S به‌بعد در دسترس خواهد بود. ضمن اینکه نسخه‌ی پیش‌نمایش این سیستم‌عامل از امروز برای توسعه‌دهندگان منتشر خواهد شد و نسخه‌ی بتای عمومی از اواخر ماه میلادی جاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

امنیت
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۸

همانند گذشته، اپل تمرکز ویژه‌ای بر بحث امنیت دارد. اکنون کاربر می‌تواند برای یک اپلیکیشن تنها یک بار مجوز دسترسی به موقعیت مکانی‌اش را بدهد و از دسترسی مداوم این اپلیکیشن به اطلاعات مکانی جلوگیری کند. 
اپل ios 13 را با امکانات جدید معرفی کرد+فیلم و عکس

اپل همچنین قابلیت جدید Sign in with Apple را معرفی کرد که به‌زودی در دسترس توسعه‌دهندگان برای لاگین‌کردن به اپ‌ها و سرویس‌هایشان قرار خواهد گرفت. کاربران می‌توانند با لاگین‌کردن به فیس‌آیدی، بدون ارائه‌ی هرگونه اطلاعات شخصی، حساب کاربری جدیدی را برای یک سرویس ایجاد کند.

حساب‌های کاربری اپل همچنین می‌توانند به‌صورت خودکار آدرس‌های ایمیل خصوصی به‌‌ازای هر اپلیکیشن را ایجاد کند، این آدرس‌ها به ایمیل اصلی شما فوروارد می‌شوند و بدین ترتیب از دسترسی به ایمیلتان یا ارسال اسپم جلوگیری خواهد شد.

تصاویر پروفایل آی‌مسیج
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۸

iOS‌ اکنون مانند واتساپ و فیسبوک مسنجر، تصاویر پروفایل و قابلیت نمایش نام‌ها را ارائه می‌دهد، بدین ترتیب شخص می‌تواند تصاویر و نام خود را با سایر کاربران Messages به اشتراک بگذارد. در iOS 13 کاربران امکان استفاده از میموجی خود به‌عنوان تصویر پروفایل را خواهند داشت. 

در نسخه‌ی جدید iOS‌ کاربر می‌تواند با گزینه‌های بسیار بیش‌تری میموجی خود را سفارشی‌سازی کند، ضمنا امکان استفاده از میموجی به‌عنوان استیکر در آی‌مسیج وجود خواهد داشت. مجموعه‌ی استیکرهای یادشده را می‌توان به‌عنوان اموجی‌های سفارشی‌شده در اپ‌هایی مانند میل و وی‌چت به‌کار برد.

ابزارهای جدید ویرایش عکس و ویدیو
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۸


اپل ios 13 را با امکانات جدید معرفی کرد+فیلم و عکس

اپل رابط جدیدی را برای ویرایش عکس‌ها در iOS 13 ایجاد کرده است، ضمن اینکه اکنون برای نخستین‌بار می‌توان ویدیوها را نیز ویرایش کرد. بدین ترتیب می‌توان مواردی همچون هایلایت‌ها، سایه‌ها، کنتراست، تراز سفیدی و سطح نویز را در محتوای کاربر تغییر داد. اکنون می‌توان ویدیوها را به‌صورت مستقیم را دستگاه چرخاند.

اپلیکیشن فوتو به‌لطف رابط جدید خود اکنون از یادگیری ماشین برای حذف عکس‌های تکراری و مواردی همچون تکرار اسکرین‌شات‌ها استفاده می‌کند.

کیبورد جدید
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۷

اگرچه اپل چندین سال است که از کیبوردهای دیگر نیز روی iOS‌ پشتیبانی می‌کند، در نسخه‌ی سیزدهم این سیستم‌عامل، کیبورد اختصاصی خود را با ویژگی‌ جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کیبورد پیش‌فرض iOS اکنون پس از سال‌ها، درست‌مانند سوئیفت‌کی، سوایپ و جی‌بورد، قابلیت سوایپ کردن را برای تایپ ارائه می‌دهد؛ قابلیتی که اپل آن را Quick Path‌ می‌‌نامد.
اپل ios 13 را با امکانات جدید معرفی کرد+فیلم و عکس

یادآورها
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۷

سرانجام پس از سال‌ها انتظار، کوپرتینونشین‌ها اپلیکیشن Reminders خود را به‌طور کامل بازطراحی کرده‌اند و گزینه‌های Today، Scheduled، Flagged و All‌ را برای سامان‌دهی امور شما به این اپلیکشین اضافه کرده‌اند. ناگفته نماند که اپلیکیشن Reminders‌ اکنون با هوش مصنوعی یکپارچه شده است؛ بدین ترتیب که با تایپ‌کردن کاربر، اپلیکیشن به‌صورت خودکار زمان یادآوری را به او پیشنهاد می‌دهد و امکان الصاق مخاطبان را در اختیار کاربر می‌گذارد. ناگفته نماند که بافت کاغذی باقیمانده از دوران گذشته‌ی iOS نیز از طراحی نسخه‌ی جدید حذف شده است.

به‌روزرسانی اپل میل، نوت و سافاری
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۷

اپل ios 13 را با امکانات جدید معرفی کرد+فیلم و عکس
اپل در نسخه‌ی جدید iOS، در تعدادی از اپلیکیشن‌های اصلی نیز تغییراتی پیاده کرده است. اپل میل اکنون ساختاری مشابه دسکتاپ دارد. سافاری تنظیمات مستقل برای هر وب‌سایت را ارائه می‌دهد و اپلیکیشن نوت امکان نمایش با قالب گالری را برای نمایش تمام یادداشت‌ها به‌صورت یکجا در اختیار کاربر می‌گذارد. 

اپل مپ
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۷

اپل مپ در iOS 13 به‌صورت کامل بازطراحی شده است. اپل ادعا می‌‌کند که نسخه‌ی جدید اپل مپ داده‌‌های جامع‌تری از نقشه ارائه می‌دهد. اپل مپ جدید حالتی مشابه گوگل استریت ویو نیز ارائه خواهد داد.

عملکرد بهبودیافته
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۶

اپل از سال گذشته و با iOS 12 تأکید بیشتری روی بهبود عملکرد، به‌ویژه در دستگاه‌های قدیمی‌تر دارد. حال به‌نظر می‌رسد که کوپرتینونشین‌ها کماکان بر این استراتژی پایبند هستند؛ چرا که براساس اعلام کریگ فدریگی، قائم‌مقام واحد نرم‌افزار اپل، به‌لطف iOS 13، اکنون فیس‌آیدی ۳۰ درصد عملکرد سریع‌تری دارد و اپ‌ها نیز تا دو برابر سریع‌تر از گذشته اجرا می‌شوند. 

تم‌ تیره
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۶

اپل ios 13 را با امکانات جدید معرفی کرد+فیلم و عکس
بی‌شک مهم‌ترین و مورد انتظارترین تغییر بصری در iOS‌ از زمان رونمایی نسخه‌ی هفتم و طراحی کنونی این سیستم‌عامل، اضافه‌شدن تم تیره در سطح سیستمی به نسخه‌ی سیزدهم سیستم‌عامل محبوب اپل محسوب می‌شود. تمام اپلیکیشن‌های اصلی اپل از تم تیره پشتیبانی می‌کنند، حتی اعلان‌ها و داک iOS 13 نیز با تم تیره سازگاری دارد.



 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار