راهکارهای بهینه سازی مصرف برق در همایش مدیریت مصرف برق درسردشت تشریح شد
کد خبر: ۷۵۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 09 June 2019

برگزاری همایش مدیریت مصرف برق در سردشت
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، همایش مدیریت مصرف برق با هدف
بهینه‌سازی مصرف انرژی برق در ادارات برگزار شد راهکارهای اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهینه مصرف در سردشت برگزار شد.
مدیر توزیع برق سردشت با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف درسال‌های اخیر عنوان کرد: مدیریت مصرف موضوعی است که در سال‌های گذشته جزو اولویت‌های اصلی شرکت‌های توزیع می‌باشد.
وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی تابستان امسال دمای هوا با ۲ درجه افزایش در روز و ۴ درجه در شب نسبت به سال قبل گرم‌تر خواهد بود که بدون شک سبب افزایش مصرف انرژی خواهد شد.
مدیر توزیع برق سردشت ادامه داد: بنابراین توجه به مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف اهمیت بیشتری دارد.
وی عنوان کرد: برهیچ کس پوشیده نیست که امروزه مصرف برق جزو ضروریات زندگی است اما مصرف اصولی این نعمت بسیار ضروری‌ است.
محمدپور تصریح کرد: ما در شرکت توزیع برق به دنبال کاهش ۱۰ درصدی مصرف ادارات هستیم تا بدون خاموشی پیک بار امسال را پشت سر بگذاریم.
وی با تشریح برنامه‌های مدیریت توزیع برق سردشت در زمان پیک مصرف گفت: در بازه زمانی پیک مصرف که ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه را شامل می‌شود همکاران این مدیریت جهت ارائه راهکارهای کنترل مصرف و انجام بازرسی‌های لازم در ادارات مختلف حضور می‌یابند.
مدیر توزیع برق سردشت اضافه کرد: مشترکینی که ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشد ۲۰ درصد هزینه مصرفی آن‌ها کاهش می‌یابد.

* ادارات می‌توانند با رعایت استانداردهای لازم در الگوی مصرف از کمبود انرژی زمان پیک جلوگیری کنند
در ادامه این جلسه فرماندار سردشت اظهار کرد: در سال‌های گذشته برای رسیدن به اهداف توسعه اقتصادی کشور توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف یا اصلاح الگوی مصرف شده است.
وی با اشاره بر محدودیت منابع کشور، مدیریت بهینه را تنها راه غلبه بر محدودیت‌ها دانست و گفت: منابع ما در سطح شهرستان، استان و کشور محدود است که تنها راه غلبه بر مشکلات این محدودیت منابع مدیریت بهینه مصارف است.
نخشی پور اذعان کرد: روسای ادارات باید بر رعایت الگوی مصرف برق برابر استانداردهای اعلام شده نظارت نمایند تا در پیک مصرف شاهد کمبود انرژی در شهرستان نباشیم.

* ۳۴ درصد مصرف ادارات سیستم‌های سرمایشی است
کارشناس مدیریت مصرف در ادامه با اشاره به دلایل اهمیت مدیریت مصرف در ادارات بیان کرد: مدیریت مصرف در ادارات از دو منظر اهمیت دارد یکی اینکه ادارات به عنوان الگو و نمونه در معرض توجه عموم هستند و دوم اینکه ادارات از تعرفه‌های دولتی استفاده می‌کنند که قیمت پایین‌تری نسبت به سایر تعرفه‌ها دارد.
وی ادامه داد: ۳۴ درصد مصرف ادارات سیستم‌های سرمایشی است که بخش عمده مصرف می‌باشد که ادارات با رعایت نکات ساده می‌توانند مصرف برق خود را کاهش دهند.
تاتاری عنوان کرد: مکانیزه کردن سیستم سرمایشی با تنظیم ترموستات یکی از راه‌هایی است که کمک زیادی به کاهش مصرف برق ادارات می‌کند.
وی افزود: دوجداره کردن درب و پنجره‌ها در ادارات، روشن کردن ژنراتور در ساعات ۱۱ تا ۱۵ که اوج بار در ادارات، از راهکارهایی است که با رعایت آن‌ها از هدر رفت برق جلوگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار