رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال با توجه به بارندگی‌های مناسب و بارش باران پیش‌بینی می‌شود که خرید گندم به ۶۰۰ هزار تن افزایش یابد.
کد خبر: ۷۵۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ 11 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول جلیلی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته ۵۵۰ هزار تن خرید گندم در آذربایجان‌غربی انجام شد که امسال با توجه به بارندگی‌های مناسب و بارش باران به میزان ۴۲۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود که خرید گندم به ۶۰۰ هزار تن افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به ارزش افزوده کشت در محیط‌های کنترل شده و تولید در گلخانه‌ها، سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در نظر دارد تا ۶۰ هکتار گلخانه موجود در استان را به ۴۰۰ هکتار افزایش دهد و برای این منظور اعتبارات اختصاصی با کارمزد هفت درصد برای توسعه گلخانه‌ها و کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هدف سازمان این است که دریاچه ارومیه را به هر قیمتی احیا شود، ادامه داد: برای این منظور نباید به خیال آغاز ترسالی با خشکسالی در استان، از انجام اقدامات مبنی بر کاهش مصرف آب در کشاورزی غافل شد بلکه باید با همه توان در این راستا گام برداشت.

وی عنوان کرد: سال گذشته چهار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزان در استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند که امسال هدف‌گذاری شده است که این میزان به ۱۶ هزار هکتار افزایش پیدا کند و در مجموع اراضی به وسیله آبیاری‌های قطره‌ای و زیرسطحی توسعه یابد شود زیرا راندمان آبیاری در این روش‌ها بالا بوده به ویژه در آبیاری زیرسطحی که تبخیر تقریبا صفر است.

جلیلی تصریح کرد: یکی از مشکلات در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی، بازاریابی محصولات کشاورزی بوده که قرار است برای رفع این مشکل، سامانه توسعه بازاریابی محصولات کشاورزی با همکاری اتاق بازرگانی ارومیه راه‌انداری شود که به وسیله این سامانه ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فراهم شود و براساس آن ذائقه‌سنجی مشتریان انجام شده و براساس سلیقه آنها محصولات کشاورزی تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های سازمان این است که کشاورزی قراردادی در استان مانند کشت چغندرقند توسعه یابد چرا که در این نوع روش برای مثال کارخانجات قند برای کشت، داشت و برداشت این محصولات خدمات به کشاورز ارائه می‌دهند و برای سایر محصولاتی مانند ذرت و سیب اگر این قراردادها با کارخانه‌ها منعقد شود به نفع کشاورز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار