اروميه مهد واليبال ايران و بنا به اعلام فدراسيون جهاني، شهر عشاق واليبال است، شهري كه در كوچه پس كوچه‌ها و حتي دور افتاده‌ترين روستاهاي آن رنگ و بوي عشق واليبال به وفور يافت مي‌شود.
کد خبر: ۷۵۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 12 June 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی باز هم تیم ملی والیبال ایران بازی دارد و شهرعاشقان والیبال به تلاطم افتاده است. برگزاری مسابقات والیبال جام ملت‌ها 2019 در ارومیه در مهمانی‌های خانوادگی، مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، روستاهای دور و نزدیک، بازار و جای جای آذربایجان‌غربی و ارومیه این روزها نقل محافل شده است. عشاق والیبل ارومیه‌ای، دست‌ها، سوت‌ها و هیاهوها تنها یک معنا دارد؛ اینجا شهر عاشقان والیبال آسیا است؛ سالن پرخواهد شد از جمعیت.  در روز مسابقات که وارد سالن خواهی شد خشکت خواهد زد، چشم که می‌گردانی، دور تا دور زمین هواداران ارومیه‌ای را خواهی دید. روی سکوی تماشاچیان جای سوزن انداختن نخواهد بود، تمام بلیط‌های روز اول مسابقه بین ایران و کانادا در سه روز مانده به مسابقات به فروش رفت.

این رشته ورزشی در این شهر آن‌چنان با گوشت و پوست و استخوان مردمان عجین شده است که می‌توان ادعا کرد عطش داشتن رشته پرطرفداری همچون فوتبال را کاملا برای آنان پر کرده است.

والیبال در واقع نه به عنوان یک رشته ورزشی بلکه به عنوان فرهنگ وارد زندگی مردم شهر ارومیه و آذربایجان‌غربی شده به طوری که در هر کوی و برزنی که قدم می‌گذاری صحبت از والیبال است و بس.

ارومیه همواره چه در زمینه باشگاهی و چه در عرصه ستاره‌سازی در تیم‌های ملی والیبال فعالیت دیرینه‌ای دارد و چند سالی است که با تیم‌داری باشگاه شهرداری ارومیه موقعیت منسجم‌تری به خود گرفته است.

پیش از این تیم‌های والیبال مختلفی از ارومیه با نام‌های پاس، مقاومت، سمن سو، آذرپیام، پگاه و فولاد در لیگ‌های برتر کشور حضور داشتند ولی چند سالی است که شهرداری ارومیه سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفته و حمایت‌های قابل قبولی در این راستا انجام داده است.

«یدالله کارگرپیشه» آغازگر حضور والیبالیست‌های ارومیه‌ای در تیم ملی بود که توانست در دهه 40 به عنوان اولین ملی‌پوش والیبال این شهر مطرح شود.

محمود محب، ابراهیم وطن پرستن، عزیز پرتوی، رسول بنایی کیا، رحیم قارصی، مجید ساداتی، جاوید محسنی نیا، ساسان خداپرست، عبدالرضا علیزاده، میلاد عبادی پور و میرسعید معروف از جمله دیگر بزرگان والیبال ارومیه بودند که توانستند درتیم ملی خوش بدرخشند و نامی در والیبال کشور برای این شهر و دیارکسب کنند.

میرسعید معروف سلام گرم خود را نثار همشهریانش کرد و افزود: دست تک تک شما را می‌بوسم و بسیار خوشحالم که امسال بار دیگر به شهر و زادگاهم برگشتم و امید دارم با حمایت‌های عاشقان والیبال ارومیه‌ای تیم ملی کشورمان در گروه مرگ عملکرد قابل قبولی داشته باشد و بتوانیم دوباره جایگاه والیبال ایران را به رخ جهانیان بکشانیم.

پوریا فیاضی هم اظهار کرد: شهر ارومیه و مردمان خونگرمش را بسیار دوست دارم و هر چه در توان دارم برای موفقیت تیم ملی به کار خواهم بست. بازی کردن در ارومیه با حمایت تماشاگران خونگرم این شهر رویایی است که باید از آن لذت برد.

عبدالرضا علیزاده لیبروی سال‌های قبل تیم ملی والیبال ایران گفت: با تمام تمان در سکو‌های تماشاگران تیم ملی را تشویق خواهیم کرد و افتخار می‌کنم یک ایرانی‌ام و در شهر والیبال خیز ارومیه به دنیا آمده‌ام و تا جان در بدن دارم برای سرفرازی ایران عزیز و زادگاهم تلاش می‌کنم.

شور و شوق والیبال هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 در محلات در ارومیه به اوج خود رسیده و تمامی پارک‌ها و فضاهای سبز این شهر را در بر گرفته است به طوری که کمتر نقطه‌ای را می‌توان یافت که از برگزاری مسابقات در ارومیه حرفی زده نشود.

اژدر صفرزاده یکی از شهروندان ارومیه در خصوص میزبانی شهر عاشقان والیبال از مسابقات هفته سوم مسابقات والیبال جام ملت‌ها 2019 در ارومیه در گفت‌و‌گوی صمیمی با خبرنگار فارس اظهار کرد: شور و شوق والیبال در ارومیه  توصیف کردنی نیست؛ دیدنی است و تمامی پارک‌ها، فضاهای سبز و کوچه‌ پس کوچه‌های این شهر را در بر می‌گیرد به طوری که کمتر نقطه‌ای را می‌توان یافت که صبح و بعد از ظهر و حتی تا پاسی از شب مردم و بخصوص جوانان به این ورزش نپردازند.

این پیرمرد ارومیه‌ای گفت: شور و شوق نوجوان و جوانان و حتی افراد میانسال و سالخوردگان و بانوان که بی‌صبرانه برای تهیه بلیط و دیدن دیدار حساس تیم محبوبشان با چهار تیم قدرتمند دنیا بسیار جالب و دیدنی است.

زهرا لطفی قشلاق بانوی ارومیه‌ای که از تهیه بلیط کلافه شده بود در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: صدها نفر از زنان هموطن با حضور در ورزشگاه 6هزار نفری ارومیه دیدار تیم ملی والیبال ایران مقابل سه تیم برتر دنیا را از نزدیک تماشا خواهند کرد و این اجازه ورود به ورزشگاه برای بانوان شور شوق خاصی در بین دختران سرزمینم بخشیده است.

این بانوی ارومیه‌ای تصریح کرد: بانوان ارومیه‌ای در هر سه دیدار تیم ملی کشورمان هم در سالن 6هزار نفری غدیر ارومیه حاضر  خواهند شد و به تشویق بلند قامتان ایران خواهند پرداخت که این موضوع شور و نشاط غیر قابل وصفی را در سالن به وجود خواهد آورد. بانوانی که همیشه در عرصه‌های مختلف برای حمایت از ایران به صحنه آمده‌اند، این بار در میدان ورزش نقش می‌آفرینند.

حامد بابایی نوجوان 14ساله ارومیه‌ای که بی‌صبرانه پس از خرید اینترنتی بلیط منتظر آغاز مسابقات است، اظهار کرد: مردم به ویژه نوجوان و جوانان پرشور کشور، استان آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه از راه‌های دور و نزدیک با تحمل هزار مصیبت برای خرید بلیط‌، خود را به محل برگزاری این دیدارها که آرزوی هر تماشاگر عاشق والیبال است، در سالن غدیر ارومیه خواهند رساند.

این نوجوان ارومیه‌ای تصریح کرد: امسال خیلی خون دل‌ها برای تیم ارومیه کشیده‌ام و اشک‌ها برای این تیم ریخته شده است ولی بالاخره هوادران مزد زحمات خود را با میزبانی شایسته یک مسابقه جهانی در این شهر و درخشش بلند قامتان کشورم خواهند گرفت.

اکرم حاجی خیاط پیرزن ارومیه‌ای که در داخل اتوبوس به بغل دستی خود از شادی مردم برای میزبانی مسابقات والیبال دنیا سخن می‌گفت‌، افزود: ادب و معرفتی که در تماشاگران ارومیه‌ای وجود دارد در هیچ جای ایران و دنیا دیده نشده است و قطعا جوانان و هوادران تیم ملی آماده هستند تا با تشویق‌های بی‌دریغ خود با برتری کشورمان در مقابل قدرت‌ها دنیا روزهای خوبی را برای مردم این شهر رقم خواهند زد.

این پیرزن ارومیه‌ای از علاقه خود به والیبال اشاره کرد و افزود: کمتر کسی پیدا می‌شود در ارومیه چه مرد باشد چه زن، عاشق والیبال نباشد؛ اینجا پایتخت و مهد والیبال آسیا است و من ‌هم رادیو کوچک خودم رو آماده کردم تا با عشق گزارش بازی‌های جذاب تیم ملی کشورمان را بشنوم و فخر کنم به بلند قامتان این شهر و تیم ملی جمهوری اسلامی ایران.

به گزارش فارس، اینجا ارومیه شهر عاشقان والیبال دو روز دیگر میزبان هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 خواهد بود و مردم آذربایجان‌غربی و جای جای نقاط کشور آماده تماشای بازی‌های بی‌نقص و کم‌عیب بلند قامتان تیم ملی والیبال ایران خواهند بود.

هفته سوم دور گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های 2019 در حالی با حضور چهار تیم ایران، روسیه، لهستان و کانادا در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ خردادماه، در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار