شهردار اشنویه در اظهارنظر جالبی شهرداران را به عنوان یک تدارکات‌چی تشبیه کرد که از هیچگونه حمایت قضایی برخوردار نیستند.
کد خبر: ۷۵۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰ 12 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی امروز همایش شهرداران در سالن هم‌کف استانداری آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد که در این همایش دغدغه‌ها و مشکلات شهرداران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار اشنویه در این همایش سخنانش را با سوالی با این مضمون که جایگاه شهرداران در شهرها چه جایگاهی است ، آغاز و تصریح کرد: من به عنوان شهردار اشنویه عقیده دارم که جایگاه یک شهردار همانند جایگاه یک تدارکات‌چی در ایران است چرا که هیچگونه حمایت قضایی از آنها نمی‌شود و شهردار یک پا در اداره و یک پا در دادگستری دارد.

سید کمال‌الدین طاهری ادامه داد: شهرداری‌ها برای انجام برخی قوانین و در حیطه وظایف خود بارها به دادگاه‌ها احضار می‌شوند و به گونه‌ای با آنها برخورد می‌شود که گویا یک فرد جانی هستند در حالی که نقص قوانین موجب بروز مشکلات برای آنها می‌شود.

وی  با بیان اینکه دو سال است که خبرهایی مبنی بر اصلاح قانون شهرداری‌ها به گوش می‌رسد که خبری از آنها نیست، افزود: امروزه شهرداران وقتی به میانه ماه می‌رسد دغدغه پرداخت حقوق نیروهای‌شان را دارند.

شهردار اشنویه با بیان اینکه در شهرهای کوچک تمام زمین‌ها قول‌نامه است، تصریح کرد: همین موضوع شهرداری‌ها را با مشکل مواجه ساخته است زیرا که برای صدور مجوز پروانه ساخت، شهرداری‌ها در اینگونه موارد راه چاره‌ای ندارند و درخواست ما از مسؤولان این است که قانون مصوب و به روز برای شهرداری‌ها تصویب شود.

شهرداری‌ها براساس یک قانون نانوشته زیر نظر وزارت کشور قرار دارند

شهردار خوی در این همایش با بیان اینکه با بحث و گفت‌وگو مشکل شهرداری‌های حل نمی‌شود چرا که بارها مشکلات گفته شده و بعد از جلسات ترتیب اثری پیدا نکرده است، عنوان کرد: مشکل شهرداری‌ها در خود مجموعه آنها نیست بلکه مشکل به ساختار قانونی برمی‌گردد.

محرم اکبرزاده با بیان اینکه ۲۷ سال است که در مجموعه شهرداری خدمت می‌کند، افزود: منی که چندین سال در این مجموعه کار می‌کنم هنوز برایم مشخص نشده است که شهرداری یک مجموعه دولتی بوده که زیر نظر وزارت کشور کار می‌کند یا یک سازمان عمومی است؟

وی عنوان کرد: اگر شهرداری یک مجموعه دولتی است پس چرا پرداختی حقوق کارمندان و کارکنان آن و حتی پاداش سنوات خدمت در شهرداری با بقیه ادارات یکی نیست و اگر یک سازمان عمومی باشد چرا پس هیات مدیره و مدیرعامل ندارد.

شهردار خوی با بیان اینکه شهرداری‌ها براساس یک قانون نانوشته زیر نظر وزارت کشور قرار دارند، خاطرنشان کرد: همین قانون نانوشته مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است که در وهله اول باید این قانون‌ها اصلاح شود.

وی با بیان اینکه وقتی شهرداری از خود اختیاری ندارد و هر روز دیوان عدالت اداری با ورود به برخی اقدامات شهرداری‌ها مصوبه شورا را لغو می‌کند، گفت: اگر وظیفه‌ و حیطه اختیارات شهرداری مشخص بود، دیوان در اینگونه موارد نباید دخالت می‌کرد.

اکبرزاده با بیان اینکه برای مثال در موضوع ترافیک اغلب یقه شهرداری‌ها را می‌گیرند، عنوان کرد: در این میان کسی نیست پاسخ دهد که آیا شهرداری‌ها در به وجود آمدن ترافیک نقش دا‌شته‌اند و عواملی که موجب بروز ترافیک می‌شوند آیا تحت کنترل شهرداری‌های هستند.

امسال بودجه شهرداری‌های آذربایجان‌غربی ۱۹۰۰ میلیارد تومان است

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جمعیت استان سه میلیون و ۲۶۵ هزار است که دو میلیون و ۱۵۷ هزار نفر آن در شهرها زندگی می‌کنند، گفت: در ارومیه نیز با احتساب جمعیت روستایی در حدود ۸۰۰ هزار نفر ساکن هستند.

سیف‌الله مطلبی با بیان اینکه در استان دو شهرستان خوی و ارومیه جمعیت بالای ۲۰۰هزار نفر و شهرستان‌های بوکان، میاندوآب و مهاباد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، تصریح کرد: امسال بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ شهرداری‌های استان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار