استاندار آذربایجان غربی با تکید بر ضرورت استفاده از تکنولوژی های نوین در بخش کشاورزی استان گفت: از فعالیت های علمی در جهت ارتقای شاخص های کشاورزی در استان حمایت می کنیم.
کد خبر: ۷۵۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳ 12 June 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری در دیدار با نمایندگان  تشکل های کشاورزی استان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ترتیب یافت، ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی به تلاشگران این عرصه با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد و اشتغال استان گفت: بر اساس آمار حدود 35 درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی صورت می گیرد  و این نشان از اهمیت بالای بخش کشاورزی در تولید و اقتصاد استان است.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آب و خاک مناسب استان در تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: متاسفانه علیرغم موهبت های خدادادی در استان هنوز بخش کشاورزی استان نتوانسته است نیازهای واقعی استان را برآورده سازد.
 
شهریاری استفاده از تکنولوژی های نوین ، آموزش و ترویج یافته های جدید علمی و استفاده از نهاده های اصلاح شده در توسعه بخش کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه نیروی انسانی بالقوه و تعداد قابل توجه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی این امکان را در استان فراهم کرده است تا بتوانیم با ارتقای دانش کشاورزان روند توسعه بخش کشاورزی استان را شتاب دهیم و این مسئله نیاز به یک همت عالی دارد. 
 
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به استان و سرمایه گذاری حدود 6 هزار میلیارد تومانی دولت در حوزه آب آذربایجان غربی گفت: زمینه های توسعه و ارتقای شاخص های بخش کشاورزی در استان وجود دارد و ما نیز آماده ایم هر کمکی برای توسعه این بخش لازم باشد انجام دهیم.
 
شهریاری گفت: با توجه به شرایط ویژه استان بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقه مند برای حضور و سرمایه گذاری در استان بویژه در بخش کشاورزی و تولید گوشت در استان هستند و برای حضور خود در استان اعلام آمادگی کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار