معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت:مرزی بودن استان ظرفیت بزرگی است.
کد خبر: ۷۵۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ 12 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی درسومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با اشاره به توجه ویژه شورای توسعه پایدار شرق و غرب به استان های مرزی کشور گفت: این شورا بدنبال برنامه ریزی و تامین اعتبارات لازم در جهت جبران عقب ماندگی های استان های مرزی از جمله آذربایجان غربی است.

حسینی افزود: شورای توسعه پایدار شرق و غرب برای استان های مرزی که بعلت جنگ و ناامنی های دهه اول انقلاب شرایط توسعه پایدار پیدا نکرده اند، مشوق ها و تسهیلات ویژه و ارزانتری نسبت به دیگر استان ها در نظر گرفته است که باید از ظرفیت شورای توسعه پایدار شرق و غرب به بهترین نحو برای رشد و توسعه همه جانبه استان استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی مرزی بودن را یکی از بزرگترین ظرفیت های استان عنوان کرد و گفت: فعال نمودن و مدیریت صحیح بازارچه های مرزی می تواند برای استان ثروت آفرین باشد.

حسینی گفت: در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت بازارچه ها و مبادلات مرزی، اشکالاتی وجود دارد که از طریق شورای توسعه پایدار شرق و غرب کشور بدنبال اصلاح آن هستیم.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت فراهم کردن مسیر قانونی توسعه کسابت مرزی است که این روند در کاهش قاچاق نیز بسیار موثر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار