مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال برای مدارس کانکسی در سفر اخیر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۷۵۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ 12 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی آیدین رحمانی در جمع خبرنگاران افزود: در سطح آذربایجان غربی هم اکنون ۴۷۷ کلاس درس به صورت کانکسی اداره می‌شوند که با توجه به ابلاغ اعتبار سفر اخیر رییس جمهوری به این استان پیش بینی می‌شود که در سال تحصیلی ۱۳۸۹-۱۳۸۸ تمامی مدارس کانکسی برچیده شود.

وی از اجرای ۴۰۰ طرح مدرسه سازی در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: این تعداد فضای آموزشی شامل یک هزار و ۸۹۱ کلاس درس است که پیش بینی می‌شود زمان بندی اتمام این طرح‌ها طولانی باشد.

رحمانی اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۸۹۱ طرح مدرسه سازی که در سطح استان در دست احداث است پیش بینی می‌شود حدود ۶۰۰ کلاس درس آن تا مهر امسال به بهره برداری رسیده و تحویل آموزش و پرورش شود.

وی در خصوص اعتبارات نوسازی مدارس در سال گذشته نیز اظهار داشت: اعتبارات نوسازی در سال ۹۷ که در قالب اعتبارات ملی و استانی تعریف شده اند بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال است که از این مقدار ۱۴۰ میلیارد ریال آن اعتبارات استانی و ۱۱۰ میلیارد ریال آن ملی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می‌شود میزان اعتبارات نوسازی مدارس آذربایحان غربی در سال مالی جدید ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی در خصوص سرانه فضاهای آموزشی در بوکان گفت: سرانه فضای آموزشی در شهرستان بوکان ۳.۴۵ متر مربع برای هر دانش آموز است که از میانگین استانی پایین‌تر است لذا نیازمند مشارکت و همت همه جانبه دولت و خیرین مدرسه ساز هستیم.

رحمانی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱ پروژه آموزشی در حال ساخت در بوکان وجود دارد بیان کرد: از مجموع این تعداد مدارس در حال ساخت، ۱۱ مدرسه خیرساز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار