مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: در سال جاری یکهزار و ۷۳۱ دانش آموز استان در قالب طرح ایران مهارت، آموزش های فنی و حرفه ای دریافت کردند.
کد خبر: ۷۵۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ 12 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محسن مددی  افزود: تعداد افرادی که از آموزش‌های مهارتی در قالب اجرای این طرح بهره مند شدند نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۱ نفر آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در قالب اجرای طرح ایران مهارت در سطح آذربایجان غربی دریافت کردند.

وی اضافه کرد: طرح ایران مهارت، بین آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای ترویج حرفه آموزی و آشنایی با مشاغل در سطح مدارس به صورت مشترک در حال اجراست.

وی اظهار داشت: براساس طرح ایران مهارت دانش آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه آذربایجان غربی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

مددی گفت: در این طرح علاوه بر آشنایی دانش آموزان با مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی آنها نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: آموزش‌های مهارتی ارائه شده به دانش آموزان در قالب این طرح در سال جاری در رشته‌های بهداشت و ایمنی، خدمات تغذیه‌ای، صنایع (دوخت‌های سنتی)، صنایع پوشاک، فرش، فناوری اطلاعات، کنترل ابزار دقیق، گردشگری و هنرهای تزئینی بوده است.

به گزارش ایرنا طرح ایران مهارت طی سال ۱۳۹۶ در هشت استان به صورت آزمایشی اجرا شد و سال گذشته آذربایجان غربی نیز جزو استان‌های مجری طرح است.

همیشه یکی از چالش‌های نظام آموزشی کشور ارائه آموزش‌های تئوری از مقاطع پایین آموزشی بوده است به همین دلیل طرح ایران مهارت با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت آموزش و پرورش با هدف ارائه مهارت به دانش آموزان اجرا خواهد شد.

براساس این طرح، ۵۰۰ نوع مهارت در دوره‌های کوتاه مدت ۲ تا حداکثر ۲۰ جلسه به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار