وزیر صنعت و معدن و تجارت؛
رحمانی گفت: برای توسعه نیاز به قوانین دائمی داریم، مصوب شده است که از صندوق توسعه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برداشت و برای توسعه روستایی هزینه شود.
کد خبر: ۷۵۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 13 June 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن و تجارت در نشست با فعالان اقتصادی جنوب کرمان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌هایی که انجام شده است باید برای مناطق محروم یک کار متفاوت انجام دهیم.

وی افزود: در فاز اول این برنامه ریزی‌ها حدود ده استان براساس یک سری پارامتر‌ها انتخاب کردیم و به جمع بندی رسیدیم.
رحمانی تصریح کرد: برای توسعه نیاز به قوانین دائمی داریم، مصوب شده است که از صندوق توسعه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برداشت شود و برای توسعه روستایی انجام شود.
رحمانی گفت: امسال در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم هیچ گونه افزایش قیمت نداریم همانگونه که واقف هستید دولت به شرکت شهرک‌ها  کمک نمی‌کند.
وزیر صمت با اشاره به اینکه در مناطق جنوب سرمایه گذار هست، اما حمایت صورت نمی‌گیرد خطاب به مدیر کل صمت جنوب کرمان افزود: حداکثر حمایت‌ها و تشویقات را در اختیار سرمایه گذار بگذارید که بخش عمده آن تشویقات معنوی است که سرمایه گذار کار را با انگیزه تمام پیش ببرد.
وی افزود: در بحث شهرک‌های صنعتی در حوزه جنوب استان کرمان به مدیر عامل شهرک‌ها اعلام می‌کنیم غیر از بودجه‌های موجود ۲ میلیارد تومان اضافه کنند و همچنین دو درصد از حقوق مالکانه حتما انجام شود.
رحمانی تصریح کرد: در جنوب کرمان یک بخش محصولات کشاورزی و صادرات و بخش دیگر معادن است که در بخش معدن و صنایع معدنی ما می‌توانیم تولید و فرآوری و تبدیل داشته باشیم این موضوع را باید جدی بگیریم هیچ محدودیتی نداریم هر حمایتی لازم است انجام می‌دهیم.
رضا رحمانی گفت: استان کرمان بهشت معادن است که راه اندازی چند پروژه در جنوب کرمان در اشتغالزایی منطقه تاثیر فراوانی می‌گذارد.
وزیر صمت در بحث منابع طبیعی تصریح کرد: ما صنعتی را می‌خواهیم که دوست دار محیط زیست باشد با توجه به اینکه منابع طبیعی در جنوب کرمان فراوان است جا‌هایی را زیاد سخت نگیریم مراعات کنیم که کار متوقف نشود.
رحمانی افزود: راه اندازی معادن کوچک می‌توانند در رونق اقتصادی موثر واقع شود با وجود معادن مس و کرومیت جنوب کرمان در معادن کوچک می‌توانند واحد کنستانتره بزنند و این کنستانتره‌ها توسط شرکت‌ها خریداری می‌شود یعنی حمایت شرکت‌ها صد در صدی است.
وی گفت:در حوزه معدن سیاست ما به عنوان دولت این است در معادن و صنایع معدنی که هرکجا فعال هستند چند الزام باید مراعات شود جذب نیرو و تامین و تدارک از منطقه باشد یعنی خدمات رو از منطقه بگیرند.
رضا رحمانی در بحث صادرات تصریح کرد: باید روی مازاد تولید هر محصول برنامه ریزی کنیم تشکل‌ها پای کار و مسئولیت پذیر باشند برنامه ریزی شود که در طول سال چقدر محصول می‌توانیم صادر کنیم نوسانات قیمت آسیب زیادی می زند و باید تغییرات را کمتر انجام دهیم.
رحمانی گفت: باید به نحوی پیش رویم که کار گروه تنظیم بازار از اکنون برای سال آینده برنامه ریزی خاصی داشته باشد ما سامانه جامع تجارت و انبار‌ها را راه اندازی کردیم.
وی افزود: در دوماهه اول سال جاری در بحث صادرات از لحاظ وزنی ۷ درصد رشد داشتیم.
وزیر صمت با توجه به درخواست‌های سرمایه گذاران و نمایندگان مردم جنوب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شعبه بانک صنعت معدن در منطقه جنوب را به صورت جدی پیگیری و از همه تولید کنندگان حمایت می‌کنیم.
بعداز اتمام جلسه با فعالان اقتصادی جنوب کرمان کارخانه مس کاتد شهرستان جیرفت در شهرک صنعتی شماره ۲ با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت افتتاح شد و پس از افتتاح این کارخانه از روند اجرای پروژه پایانه صادراتی بازدید کردند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار