کد خبر: ۷۵۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 20 June 2019

فرماندار شهرستان نور با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و تغییر ساعات کار ادارات به منظور صرفه جویی مصرف برق هشدار داد در صورت عدم رعایت مصرف، برق ادارات پرمصرف برابر ضوابط قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آستانه شروع فصل تابستان بر اساس ابلاغیه استانداری مازندران از ۲۵ خرداد ماه جاری ساعت کار تمامی ادارات، سازمان‌ها، نهادها، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای و مراکز آموزش عالی و دانشگاهی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز و تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه پایان می باید.

این سومین سالی است که همزمان با افزایش دمای هوا در تابستان و افزایش میزان مصرف برق، استانداری مازندران ساعت کار تابستانی را به اجرا می‌گذارد.

بر اساس اعلام شرکت توزیع برق مازندران پارسال با اجرای ساعت کار تابستانی در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور میزان خاموشی‌ها در استان نسبت به سال ۹۶ کاهش چشمگیری یافت و مشترکان خانگی از این بابت رضایت داشتند.

به گفته مسئولان شرکت توزیع برق غرب مازندران در پایان اجرای طرح در سال گذشته از میزان ۳۶ مگاوات برق مصرفی ادارات غرب مازندران حدود ۱۴ مگاوات صرفه جویی شده است.

علی شادمان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان نور گفت که از مسئولان شرکت توزیع برق این شهرستان خواسته شده در بازدیدهایشان اگر پی ببرند به این موضوع مهم اعتنا نشده برق این ادارات را قطع کنند.

وی افزود: به صاحبان مجتمع‌های رفاهی، پذیرایی و خدماتی شهرستان نیز تاکید و هشدار داده شده در مصرف برق به طور حتم از دیزل ژانراتور استفاده کنند و حتی اگر شده در زمان اضطرار نیز از برق تولیدی به دیگری مشترکان پرمصرف کمک کنند.

فرماندار نور همچنین با اشاره به موانع و مشکلات پیش پای زندگی مردم گفت که نباید برای حل چنین مشکلاتی فقط به جیب دولت نگریست بلکه هنر یک مدیر توانمند، خلاق و دلسوز آن است بتواند با مدیریت جهادی و بکارگیری از همه ظرفیت‌ها گره‌ها ی کور مشکلات زندگی مردم را باز کند.

وی توضیح داد: به عنوان نمونه در سال جاری در منطقه "کلیک " مسیر منتهی به چهار روستای بخش بلده نور پلی براثر سیل خراب شده بود و برای ترمیم آن حدود یک میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بود که بدون اتکای به بودجه دولتی از ظرفیت‌های روستاییان این منطقه این پل به سبک سنتی ترمیم و مشکل آمد و شد آنها حل شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: زیبنده نیست فقط از عمکلرد مسئولان و دولت نقد شود و اقداماتی که در سال‌های اخیر برای گره گشایی مشکلات مردم و توسعه شهرستان صورت گرفته صحبتی نشود.

علی اسماعیلی افزود: سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان نور در تمامی بخش‌ها تخصیص داده شد و این مسائل باید از طریق تریبون امامان جمعه، رسانه‌ها و دیگر محافل رسمی مطرح تا مردم کاملاً در جریان خدمات نظام جمهوری اسلامی و مسئولان دولتی قرار گیرند.

وی در ادامه مقوله امنیت را زمینه ساز تحول، پویایی و بالندگی جامعه در کشور معرفی و تاکید کرد که با توجه توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی همه باید دست به دست هم نهیم تا این مهم در جامعه به بهترین شکل ممکن محقق شود.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفردرغرب مازندران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار