رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح آذربایجان غربی گفت: میزان پرونده های ورودی این سازمان در سال جاری ۶ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۷۵۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ 22 June 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضاصمیمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از کاهش ۶ درصدی پرونده‌های ورودی به سازمان قضائی نیروهای مسلح استان طی ۳ ماهه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: تدابیر سازمان قضائی استان با اجرای طرح های پیشگیراته به شکلی است که هر ساله شاهد کاهش تدریجی پرونده های ورودی این سازمان باشیم.
 
وی جلوگیری از اطاله دادرسی ها را یکی از مطالبات به حق مردم توصیف کرد گفت: میانگین رسیدگی به پرونده های ورودی سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کمتر از یک ماه است.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته و در راستای آگاه سازی نیروهای مسلح نسبت به مسائل حقوقی مرتبط با شغل آنها ۲۶هزار نفر ساعت آموزش های پیشگیرانه به نیروهای مسلح استان ارائه شده است.
 
صمیمی با بیان اینکه سازمان قضائی نیروهای مسلح تنها مرجع قانونی است که براساس قانون اساسی برای رسیدگی به جرائم حوزه نیروهای مسلح ایجاد شده است خاطرنشان کرد: سازمان قضائی نیروهای مسلح یکی از سازمان‌های تابعه قوه قضائیه است که متاسفانه جامعه تخصصی و  مردم به صورت شایسته از فلسفه وجودی و حوزه صلاحیت قضائی آن آشنایی ندارند.
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این سازمان بنابر وظیفه ذاتی خود که برخورد با جرائم نهاد های حاکمیتی است حائز ظرافت های خاصی است افزود: سازمان قضائی در آذربایجان غربی به سبب بهره مندی از پهنه مرزی طولانی، جایگاه ویژه تری دارد چرا که برخورداری از بیش از ۱۰۰۰کیلومتر مرز خاکی مشترک با همسایگان و لزوم حفاظت از این مرزها موجب افزایش کمی و کیفی جرائم در حوزه نیروهای مسلح شده است.
 
وی صلاحیت قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح را استانی عنوان و تصریح کرد: با توجه به گستردگی آذربایجان غربی ۲ناحیه قضائی نیز در شهرستان های مهاباد و خوی برای رسیدگی به جرائم جنوب و شمال استان راه اندازی شده است.
 
صمیمی با اشاره به لزوم حفظ اقتدار نیروهای مسلح توسط آحاد جامعه بر لزوم رسیدگی قاطعانه و عادلانه جرایم این حوزه نیز تاکید خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به عنوان مأموران تآمین امنیت مردم باید در انجام رسالت خود رعایت حقوق شهروندی را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار