مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته ارزش محصولات صادراتی صنایع دستی هنرمندان استان به کشورهای مختلف ۵.۷ میلیون دلار بوده است.
کد خبر: ۷۵۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲ 22 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جلیل جباری با اشاره به صدور یک هزار و ۱۰۰ کارت شناسایی صنایع دستی و صدور ۱۷ مورد گواهی کیفیت کارگاهی برای کارگاه‌های صنایع دستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در سال گذشته با اقدامات انجام شده در بخش صنایع دستی استان ارزش محصولات صادراتی تولیدی در این حوزه به کشورهای خارجی برابر با ۵.۷ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه بسته‌بندی محصولات صنایع دستی در فروش و جذب مشتری نقش به سزایی دارد، افزود: به منظور کمک به رونق بیشتر صنایع دستی نخستین نشست تخصصی با موضوع استانداردهای بسته بندی این محصولات برای هنرمندان استانی در سال جاری برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای کمک به بازاریابی و فروش آثار صنایع دستی هنرمندان سطح استان در سال گذشته و امسال دو نمایشگاه سراسری و منطقه‌ای در مرکز  و شمال استان و ۳۰ بازارچه موقت صنایع دستی در شهرهای مختلف استان برپا شد، ادامه داد: امسال نیز برنامه‌ریزی شده است تا در مرداد ماه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در ارومیه برگزار شود.

راه‌اندازی مرکز آموزشی شهید باکری ارومیه برای آموزش انواع رشته‌های صنایع دستی

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء مهارت افراد شاغل در صنایع دستی تاثیرگذار است، عنوان کرد: بدین ترتیب تاکنون پنج کارگاه جدید آموزش صنایع دستی در سطح استان برگزار شده است که در این دوره‌ها ۳۸۰ نفر حضور داشته‌اند و برای این منظور مرکز آموزشی شهید باکری در ارومیه راه‌اندازی شده است که در آن انواع رشته‌های صنایع دستی آموزشی داده می‌شود.

جباری از برگزاری دوره آموزشی ویژه تراش سنگ‌های قیمتی در معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در تابستان خبر داده و تصریح کرد: همچنین هم‌زمان با فرا رسیدن تابستان، دوره جدید آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی در محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارومیه واقع در خیابان باکری آغاز شده است و در این دوره رشته‌هایی مانند طراحی سنتی، حکاکی روی چرم، سفال‌گری و مینیاتور در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

اختصاص ۸ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی آذربایجان‌غربی

وی با اشاره به حمایت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی از هنرمندان صنایع دستی به ویژه مشاغل خانگی این رشته خاظرنشان کرد: به همین منظور هشت میلیارد ریال تسهیلات جذب شده است و همچنین آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی در سطح عمومی و همچنین توجه به آموزش شاغلان صنایع دستی از اولویت‌های این اداره‌کل در سال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار