ولیزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در جمع خبرنگاران گفت : ۷۲ درصد مشترکین آب خوی زیر الگوی مصرف قرار دارند .
کد خبر: ۷۵۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱ 23 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
در دومین روز از هفته صرفه جویی مصرف آب ( مدیریت صرفه جویی، افکار عمومی و رسانه ) خبرنگاران و اصحاب رسانه ازمخازن تصفیه آب شرب ، تصفیه خانه فاضلاب و آزمایشگاه های شیمیایی و میکروبی شرکت آب و فاضلاب خوی بازدید کردند .
مهندس سلطانعلی ولیزاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی در این بازدید به خبرنگاران گفت : ۷۲ در صد مشترکین آب خوی زیر الگوی مصرف ملی هستند .
ولیزاده در ادامه در مورد میزان الگوی مصرف سرانه آب گفت : میزان مصرف سرانه آب در در جوامع مختلف با توجه به اعتقادات مذهبی ، فرهنگی و شرایط جغرافیایی منطقه متفاوت است .
وی افزود : میزان متوسط مصرف سرانه آب در دنیا ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که این میزان در ایران ۲۰۴ لیتر ، در استان آذربایجان غربی ۱۸۶ لیتر و درشهرستان خوی ۱۶۵ لیتر در شبانه روز می باشد . این میزان در حالی است که سازمان بهداشت جهانی میزان سرانه مصرف آب در ایران را با توجه به شرایط کشور ۸۰ لیتر اعلام کرده است .
ولیزاده افزود : با این برآورد نتیجه می گیریم که میزان مصرف آب تقریبا ۲ برابر سرانه اعلام شده است .وخواهش ما ازمردم این است که در مصرف آب دقت داشته باشند ، چون در دین مقدس اسلام اسراف نعمت های خداوند نا شکری و کفران نعمت است ودر بسیاری از آیات قرآن انسانهای مومن از اسراف باز داشته شده اند.
ولیزاده در ادامه اضافه نمود : ما سالانه ۲۲ الی ۲۵ میلیون مترمکعب آب تولید می کنیم که از این مقدار ۱۸ درصد از چرخه خارج شده و به هدر می رودو مابقی به عنوان آب شرب لوله کشی به مصرف عمومی می رسد .

مدیر آب و فاضلاب خوی در قسمتی از سخنان خود اظهار داشت : در شهرستان خوی ۳ منبع آب تصفیه شده هرکدام به مقدار ۱۰ هزارمترمکعب جمعا ۳۰ هزار مترمکعب آب وجوددارد که به مصرف عمومی مردم می رسد.
وی تاکید کرد : بخاطر کمبود مخازن آب در شهرستان امسال ۲ مخزن در حال ساخت می باشد .
ولیزاده در باره جزئیات این دو پروژه نیزگفت : یک مخزن ۵ هزار مترمکعبی با اعتبار ۵ میلیارد تومان با هزینه خطوط انتقال در کنار مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی مجد آباد و مخزن دومی در شهرک ولی عصر به گنجایش ۱۵ هزار مترمکعب با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در حال احداث می باشد که با به بهره برداری رسیدن این ۲ مخزن قسمتی از کمبود مخازن آب شرب خوی برطرف میشود .
وی در ادامه سخنان خود گفت : ما جهت حمایت از صرفه جویی در مصرف برق شهری در ساعات اوج مصرف ، از ژنراتورهای تولید برق استفاده می کنیم و برق ذخیره شده مخازن را وارد شبکه برق مصرفی شهرستان می کنیم .

سلطانعلی ولیزاده در بازدید خبرنگاران از تصفیه خانه فاضلاب شهری خوی گفت : در تصفیه خانه فاضلاب خوی ۲ مدول در حال تصفیه فاضلاب هستند . مدول شماره ۱ در سال ۱۳۷۵ با سیستم تصفیه هوادهی به بهره برداری رسیده است . مدول شماره ۲ که با سیستم پیشرفته SBR مدل هواسازی در سال ۹۶ به بهره برداری رسیده ودر حال خدمت رسانی است .
ولی زاده اضافه نمود : مدول شماره ۳ با پیشرفت کاری ۹۶ درصدی با همان سیستم SBR که پیشرفته ترین سیستم تصفیه فاضلاب است بزودی به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از مدول شماره ۳ ، در شبانه روز مقدار ۴۵ هزار مترمکعب فاضلاب در تصفیه خانه فاضلاب خوی ، تصفیه میشود .
ولیزاده خاطرنشان کرد : آب بدست آمده از تصفیه فاضلاب بعداز گندزدایی و ضدعفونی شده جهت استفاده در محصولات کشاورزی ۲ ساله یا بیشتر از ۲ سال و آبیاری پارکهای شهرداری و استفاده های صنعتی بکار گرفته میشود .

همچنین در این بازدید ابراهیم اصغرنژاد معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوی در بازدید خبرنگاران از آزمایشگاه شیمیایی و میکروبی شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : آزمایشگاه شیمیایی شرکت آب و فاضلاب خوی همه شهرستانها و شهرهای شمال استان آذربایجان غربی را تحت پوشش قرار می دهد .
وی افزود : کارشناسان بهداشتی شرکت مرتبا از مخازن آب شرب شهرهای شمال استان نمونه برداری نموده و آزمایشات مربوطه را با پیشرفته ترین دستگاههای آزمایشگاهی و با استانداردهای بین المللی انجام می دهند تا مردم از آب شرب سالم استفاده کنند .

اصغرنژاد اضافه نمود : در صورت بروز هرگونه مشکل در چاهها ویا مخازن آب شرب ، سریعا مورد مشکل دار از شبکه خارج ودر اسرع وقت مشکل شیمیایی ویامیکروبی حل شده و دوباره به شبکه وصل می گردد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار