رئیس جمعیت بانوان فرهیخته آذربایجان‌غربی گفت: صدماتی که بانوان در قالب مبلغات مذهبی سنتی به اسلام زده‌اند بسیار بیشتر از تلاش‌های دشمنان بوده است.
کد خبر: ۷۵۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 25 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی راضیه پورحیدر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دشمنان در همه زمان‌ها تلاش کرده‌اند تا رابطه بین علما و مردم را به هم بزنند و در این زمینه مردم باید هوشیار باشند.

وی افزود: صدماتی که بانوانی در قالب مبلغات مذهبی سنتی به اسلام زده‌اند بسیار بیشتر از تلاش‌های دشمنان است و حتی بسیاری از بدعت‌های دینی توسط این بانوان در دین ایجاد شده و در موارد بسیاری هزینه‌ها و تلاش‌های بسیاری برای جبران صدمات این بانوان انجام می‌شود.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته آذربایجان‌غربی ادامه داد: از مسؤولان درخواست می‌شود جلوی این بانوان گرفته شود و ضمن قبول تاثیرگذاری تعدادی از این بانوان با ساماندهی‌ آنها، از این ظرفیت در راستای تبلیغ درست دین استفاده شود.

وی با اشاره به چگونگی تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته در کشور تصریح کرد: به لحاظ تاثیرگذاری بانوان در جامعه، مقام معظم رهبری دستور به تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته، عرصه فعال فرهنگی را صادر کردند و سازمان تبلیعان اسلامی متولی این جمعیت شده و با شناسایی بانوان در این عرصه آنها را برای فعالیت در راستای نقش تاثیرگذار در جامعه هدف آموزش می‌دهد.

پورحیدر با اشاره به برخی معیارهای انتخاب بانوان فرهیخته خاطرنشان کرد: این افراد باید مدرک کارشناسی ارشد به بالا داشته و صاحب فکر و متخصص باشند و تعداد این بانوان در جمعیت حداقل ۳۰ و حداکثر ۵۰ نفر است.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های مختلفی در جمعیت بانوان فرهیخته تشکیل شده است، عنوان کرد: در این جمعیت، کارگروه‌های مختلفی اعم از عفاف و حجاب و فضای مجازی وجود دارد و بخشی نیز تحت عنوان یاوران جمعیت فعالیت کرده و بخش یاوران جوان نیز در حال راه‌اندازی است.

۶۰۰ مسجد آذربایجان‌غربی برای اجرای طرح جهاد همبستگی ملی در نظر گرفته شده است

مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه رسانه باید به اقنای افکار عمومی کمک کند، تصریح کرد: تمرکز در تصمیم‌گیری، پرهیز از موازی‌کاری و بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای برای تاثیرگذاری در رسانه‌ها نیاز است.

محمدمهرزاد صدقیانی با اشاره به نقش مهم مساجد افزود: در آینده نزدیک در مساجد کلاس‌های سواد رسانه‌ای برای اعضای بسیج و اصحاب رسانه برگزار می‌شود و همچنین طرح جهاد همبستگی با محوریت خانه دار کردن سیل‌زدگان اخیر کشور با عنوان هر مسجد یک خانه در مساجد سطح استان اجرا می‌شود که در این ارتباط ۶۰۰ مسجد در آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است.

پرهیز از نگاه جزیره‌ای در بحث تبلیغ دین

سعید سیلمان‌پور شاعر و طنزپرداز آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با بیان اینکه برای تبلیغات درست اصول اسلامی باید از موازی‌کاری بین دستگاه‌های مختلف و نگاه جزیره‌ای پرهیز شود، اظهار کرد: تا وقتی این نگاه جزیره‌ای وجود داشته باشد حل کردن مشکلات سخت خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بس کنید .شما را به خدا بس کنید .شیعه و سنی این قدراز دین مایه نگذارید .ابروی چندین ساله دین را با سیاست بریدد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار