رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد، احتمال نمی‌دهد که دولت فدرال پرداخت خسارت به فرزندان برده‌ها را پیگیری کند.
کد خبر: ۷۵۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 25 June 2019

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با پایگاه خبری هیل گفت: من فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده در ۱۰ سال گذشته را اوایل ماه جاری میلادی برگزار کرد و تعدادی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز برای به چالش کشیدن دونالد ترامپ این مساله را مطرح کرده‌اند.

ترامپ درباره احتمال پرداخت این خسارت گفت: به نظر این مساله خیلی غیرمعمول است. فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد.

سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا در واکنش به این طرح گفته است: فکر نمی‌کنم جبران خسارت برای چیزی که ۱۵۰ سال پیش اتفاق افتاده، طرح خوبی باشد. ما سعی کردیم اقداماتمان در رابطه با برده‌داری را با جنگ داخلی و تصویب قوانین مدنی مهم جبران کنیم. ما حتی یک رئیس جمهوری آفریقایی-آمریکایی انتخاب کردیم.

ترامپ در ادامه مصاحبه خود با هیل اظهار کرد، پیش از ورود به فصل انتخابات، نامزدی را برای تصدی دادگاه عالی معرفی خواهد کرد.

این اقدام نشانگر تضادی در رفتار ترامپ است که در سال ۲۰۱۶ به عنوان نامزد ریاست جمهوری از تصمیم میچ مک‌کانل برای جلوگیری از اعلام نامزدی گزینه باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای دادگاه عالی حمایت کرد.

او اما با اشاره به اینکه جمهوری‌خواهان کنترل سنا و کاخ سفید را در دست دارند، تغییر رویکرد خود نسبت به تصمیمش در سال ۲۰۱۶ را تکذیب کرد و گفت: آن‌ها نمی‌توانستند تایید لازم را برای نامزد خود کسب کنند. این مشکل دیگری است زیرا آن‌ها سنا را در اختیار نداشتند. اگر اکثریت سنا در دست آن‌ها بود، این کار را می‌کردند. (ولی) ما سنا را در اختیار داریم. اگر بتوانیم رای کافی برای تایید او را به دست آوریم حتماً این کار را خواهیم کرد. البته من این کار را قبل از فصل انتخابات انجام می‌دهم. حتی اگر سه روز هم باقی مانده باشد، نامزد را معرفی می‌کنم و امیدوارم رای لازم را برای تایید او کسب کنم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد، قدرت کافی را برای اخراج جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا دارد اما تمایلی به این کار ندارد.

ترامپ در این باره گفت، تصور پاول درباره اینکه برای ریاست چهار ساله بانک مرکزی انتخاب شده و دورانش در این جایگاه تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت، "اشتباه" است.

وی اظهار کرد: اگر بخواهم می‌توانم پاول را اخراج کنم اما برنامه‌ای برای این کار ندارد.

ترامپ بارها از ریاست پاول بر بانک مرکزی آمریکا انتقاد و او را به ایجاد مانع سر راه رشد اقتصادی متهم کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: باید متوجه باشیم که با دیگر بخش‌های جهان در حال رقابت هستیم و آنان در امور اقتصادی می‌برند. آنان در واحد پول خود دست می‌برند و من نمی‌خواهم این کار را انجام دهم اما می‌خواهم منصفانه با ما رفتار شود. باید به در شرایط برابر رقابت کنیم.

ترامپ در این مصاحبه بار دیگر تاکید کرد که مانع شده پاول نرخ‌ها را افزایش دهد. او بانک مرکزی را "مانعی ساختگی" سر راه توسعه اقتصادی عنوان کرده است.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پاول در حال تخریب وجهه اقتصادی او است، گفت، فکر نمی‌کند اینگونه باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تعیین جانشین سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید که به زودی این سمت را ترک خواهد کرد، گفت، چهار یا پنج نفر را برای جایگزینی او در نظر دارد.

دونالد ترامپ در این باره گفت: تعیین جانشین برای سارا آسان نیست. افراد زیادی این شغل را می‌خواهند. ما چهار یا پنج نفر را در نظر داریم که واقعاً خواستار این شغل هستند. آن‌ها افراد بسیار خوبی‌اند اما سارا کار فوق‌العاده‌ای انجام داد.

او همچنین سندرز را "غیرقابل جایگزینی" خواند.

ترامپ اظهار کرد: اگر سندرز برای فرمانداری نامزد شود، من او را تایید خواهم کرد. نمی‌دانم تصمیمش در این باره چیست اما فکر می‌کنم باید این کار را انجام دهد. او خیلی محبوب است.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی نیز گفت، با او درباره اینکه در کمپین انتخابات ۲۰۱۶ جاسوسی نشده، موافق نیست.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اعتمادش به رِی گفت: باید دید مسائل چطور پیش می‌روند. من درباره مساله جاسوسی کمپین با او مخالفم و فکر می‌کنم افراد زیادی همین نظر را داشته باشند.

کریستوفر ری ماه گذشته میلادی با استفاده از کلمه "جاسوسی" از سوی ویلیام بار، دادستان کل آمریکا برای توصیف نظارت اف‌بی‌آی بر مشاوران کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶ مخالفت کرد و به قانونگذاران گفت، از این لفظ استفاده نخواهد کرد.

ترامپ افزود، "ضمن ابراز احترام" با ری مخالف است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار