۳ پروژه آبرسانی در ۳ روستا با اعتبار ۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان در حال اجرا می باشد .
کد خبر: ۷۵۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 25 June 2019

اجرای ۳ پروژه آبرسانی در ۳ روستای خوی با اعتبار ۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان در سال جاری
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی  یدال سلطانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با تشریح برنامه های شرکت آب و فاضلاب روستایی در هفته ضرورت صرفه جویی در آب گفت:
در سال حاری ۳ پروژه آبرسانی در ۳ روستا با اعتبار ۱ میلیاردو ۷۸۰ میلیون تومان در دست اجرا داریم که یکی از آنها در روستای رازی۹۸۰ میلیون تومان اعتبار ، از این مقدار ۴۰۰ میلیون تومان مصوب و ۳۶۸ میلیون تومان اختصاص یافته ، دومی در روستای بلسور علیا ۷۲۰ میلیون تومان اعتبارکل ۳۰۰ میلیون تومان مصوب این مقدار بطور کامل تخصیص یافته ودراجرای پروژه روستای خویمن ۸۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی در ادامه اظهارداشت: پروژه روستای بلسور علیا در دوفاز اجرای می شود که در فاز اول آن ۶/۵ کیلومترتوزیع شبکه ،۲۰۰ متر خط انتقال واستاندارسازی ۱۷۱ عدد انشعاب آب انجام گرفته است .
سلطانی در همین راستا گفت : به محض اختصاص مابقی اعتباردر فاز دوم ساخت یک مخزن آب و۴ کیلومتر خط انتقال اجرا می شود.
وی دربخشی از سخنان خود به اجرای ۳۱ پروژه پیشنهادی در سال جاری نیز گفت:برای سالجاری در قالب ۳۱ پروژه با اعتبار ۳۹ میلیاردتومان برای ۵۴ روستا با تعداد ۵۸۰۰ خانوار و۳۱۶۰۰ نفر جمعیت پیشنهاد شده است که به محض تخصیص اعتبار این پروژه اجرا می شود.

سلطانی در ادامه نشست به خدمات شرکت در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت : شهرستان خوی دارای ۲۱۰ روستا با جمعیتی بالغ بر۹۶۰۸۰نفرو ۲۸۵۷۵خانوار می باشد.
وی ادامه داد:ازاین تعداد۱۱۹روستا تحت پوشش آبرسانی می باشند.که آب مورد نیاز مشترکین این روستاها از ۱۱۵ منبع آبی (۶۳حلقه چاه ، ۵۱ چشمه ، ۱رشته قنات ) ۱۰۲ باب مخزن ذخیره آب ،خط انتقال از طریق ۲۸۲ کیلومتر و۴۶۷ کیلومتر شبکه توزیع تامین می گردد.
وی در ادامه به اجرای برنامه های هفته صرفه جویی در آب توسط اداره آب وفاضلاب روستایی اشاره کردوگفت: تقدیر از مشترکین خانگی کم مصرف،نصب بنزهای اطلاع رسانی صرفه جویی در روستاهای پر مصرف در طول هفته صرفه جویی آب وهمچنین درطول تابستان، تهیه و ارسال تجهیزات کاهنده و بهینه ساز آب در مراکز عمومی روستاهای پرمصرف ، تهیه برشور آموزشی همراه با قبض آب و توزیع آن در روستاهای پر مصرف از جمله برنامه هایی هستند که در طول هفته صرفه جویی در آب اجرا می شود.
وی دربخشی از سخنان خود به عملکرداداره آب وفاضلاب روستایی در زمینه فروش انشعاب اشاره کرد وگفت: در آمار فروش حق انشعاب به مشترکین به مبلغ ۲میلیاردو ۳۰۸میلیون تومان وصول شده و مانده بدهی مشترکین ۷۱۷میلیون تومان که این مبلغ به ۴۰۲میلیون تومان رسیده یعنی ۴۳درصد کاهش یافته است .

سلطانی در ادامه در باره آزمایشات میکروب زدایی آب شرب افزود : کیفیت آب را از نظرآزمایشات میکروبی ، فیزیو لوژی وشیمیایی و ریز آلاینده درآزمایشگاه کنترل می شود .ودر این راستا ۹۰ دستگاه کلر زن برقی ، گازی و هیدرومکانیکی برروی تاسیسات تامین آب نصب گردیده است.

سلطانی اضافه کرد: همچنین کنترل و نظارت تمام منابع و تاسیسات آبرسانی توسط عوامل اجرایی شرکت صورت می گیرد که نتیجه انجام این فرایند مطلوبیت آب شرب روستاها از نظر میکروبی ۹۹/۶ درصد و کلرزنی ۹۸/۵ درصد است که از استاندارد کشوری بالاتر می باشد .

مدیر آب و فاضلاب روستایی در بخش دیگر از سخنان خود اضافه نمود: در سال ۹۷درحوزه فن اجرایی ، اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد تومان مصوب داشتیم که ازاین مبلغ ۷میلیارد تومان تخصیص یافت باتوجه به اعتبار تخصیص یافته ۱۰ پروژه در حوزه آب، در ۲۶روستا به بهره برداری رسیدند.

وی در ادامه گفت :درسال گذشته استاندارد سازی ۳۱۳۰ فقره انشعاب آب، ۶۱ کیلومتر خط انتقال ،۶۱ کیلومتر شبکه توزیع ، اصلاح و بازسازی شبکه در۵کیلومتر در هرروستا توسط اداره آب وفاضلاب روستایی و اصلاح و بازسازی شبکه در ۱۰ کیلومتر با مشارکت شوراها ، بخشداری ودهیاری روستا ها، احداث یک حلقه چاه ، بهسازی دو دهنه چشمه ،نصب ۱۸دستگاه پمپ ، نصب ۱۹ دستگاه تابلو برق و۳۳۰۰ تعمیرات از جمله خدماتی بودند که در حوزه آب انجام گرفته با اتمام این پروژه ها روستائیان از آب شرب سالم وبهداشتی بهره مند شدند .

لازم به ذکر است که درپایان نشست خبرنگاران از پروژهای در دست اجرای اداره آب وفاضلاب روستایی بازید کردند .
اجرای ۳ پروژه آبرسانی در ۳ روستای خوی با اعتبار ۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان در سال جاری
جواد شکورلو بخشدار بخش قطور در بازدید خبرنگاران از روستای رازی به عنوان روستای نقطه صفر مرزی گفت : روستای رازی اولین روستا و نمادی از آبادی کشور می باشد و ما تا امروز ۳ میلیارد تومان برای زیباسازی این روستا هزینه کرده ایم .
بخشدارقطور اضافه نمود : در سالجاری در ورودی روستای رازی بر روی رودخانه قطور پلی به طول ۱۶ متر با ۲ دهنه ۸ متری با اعتبار ۱ میلیارد تومان احداث میشود که با احداث این پل بسیاری از مشکلات ترافیکی مرز رازی حل میشود .
اجرای ۳ پروژه آبرسانی در ۳ روستای خوی با اعتبار ۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان در سال جاری
در همین بازدید علیزاده رئیس شورای اسلامی روستای رازی از مسئولین خواست : با احداث ادامه دیوار ساحلی رودخانه قطور در روستا ، مردم روستا را از خطرات سیل نجات دهند .
اجرای ۳ پروژه آبرسانی در ۳ روستای خوی با اعتبار ۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان در سال جاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار