معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از تهیه اطلس گردشگری استان خبرداد.
کد خبر: ۷۵۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ 26 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی خضرزاده  در خصوص این اطلس تصریح کرد: در حال حاضر اعتبارات لازم برای تهیه اطلس گردشگری 3 شهرستان پیرانشهر، سردشت و نقده  تامین شده و قرارداد تهیه آن با شرکت مجری بسته شده است که طبق قرارداد طی 6 تا 8 ماه آینده این اطلس تحویل داده شود.

وی با تاکید بر نیاز استان برای  تهیه این اطلس، معرفی جاذبه ها، توانمندی های هر شهرستان و جذب توریسم را از اهداف تهیه این اطلس عنوان کرد و گفت: در این اطلس اطلاعات کامل از زیبایی های هر فصل، جاذبه های ژئوتوریسم، اکوتوریسمی، معادن، چشمه های آب گرم، غارهاو کلیه جاذبه های ملموس و غیر ملموس سه شهرستان جمع آوری و ارائه می شود.

خضرزاده  با بیان اینکه اعتبارات ملی و استانی حوزه گردشگری برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه های استان از طریق تبلیغات ، چاپ بروشور و کتابچه محدود است تصریح کرد: متاسفانه اعتبار کافی برای تهیه اطلس کامل استان در حال حاضر وجود ندارد که در صورت تامین اعتبار اطلس کلیه شهرستانهای استان تهیه می شود.

وی ادامه داد: وجود مرز مشترک با 3 کشور پتانسیل بالای استان را نشان می دهد اما با وجود ظرفیتهای قابل توجه موجود در استان این پتانسیلهای وجاذبه های مختلف با محدودیتهای اعتباری موجود شناسایی و اطلاع رسانی کافی نشده است که همکاری بخش خصوصی  دراین حوزه می تواند کارساز باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: با اطلاعات این اطلس گردشگری، طبیعتا گام موثری در افزایش گردشگر در استان را شاهد خواهیم بود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار