رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدشت، از غربالگری ۱۸هزار و ۹۸۴ نفر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 03 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی آیدین رحیم زاده  با اشاره به اینکه ۹۶درصد جمعیت شهرستان غربالگری شدند، گفت: ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت بالای ۳۰ سال در شهرستان مشمول طرح مذکور هستند که از این تعداد ۱۸هزار و ۹۸۴ نفر غربالگری شدند.

وی ادامه داد: ۸۰۰ نفر از افراد در این طرح مشکوک( احتمال فشار خون بالا) گزارش شدند که باید بررسی دقیق شوند.

رحیم زاده با اشاره به اجرای طرح غربالگری فشار خون در سطح شهرستان با بیان اینکه طرح غربالگری فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه گذشته شروع شده است و در ۲ مرحله تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد تصریح کرد: هم اکنون ۳۸ پایگاه ثابت و ۵ پایگاه سیار غربالگری فشارخون در شهر و روستاهای پلدشت با ۱۲۴ نفر پرسنل به صورت رایگان در خدمت مردم هستند.

وی اظهار کرد: فشارخون عامل بروز بیماری‌هایی مانند مشکلات قلبی و مغزی، نارسایی کلیوی است و در جامعه تعداد زیادی از افراد به این بیماری مبتلا هستند یا در خطر مواجهه با آن قرار دارند.

رحیم زاده افزود: با توجه به آنکه بیماری فشار خون فاقد علایم خاص است، مردم از آن مطلع نمی‌شوند و به همین دلیل آن را به عنوان قاتل خاموش می‌شناسیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدشت ضمن دعوت از افراد واجد شرایط برای شرکت در این طرح افزود: طبق پیگیری هایی که همکاران ما از واجدین شرایط داشته اند برخی از افراد تا به این لحظه در این طرح شرکت نکرده اند که درخواست می شود در فرصت باقیمانده به نزدیکترین مرکز کنترل فشار خون مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار