گرم شدن هوا و تولید مونوکسیدکربن عوامل اصلی افزایش میزان ازون در هوای پایتخت طی روزهای گذشته اعلام شد.
کد خبر: ۷۶۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 06 July 2019

به گزارش تابناک تهران، مدیرکل هواشناسی تهران روز شنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا این استان توضیح داد: در مورد افزایش میزان ازون، عوامل مختلفی مانند تندی باد، شدت گرما و مونوکسید کربن موثر است.

مجتبی جلالی یادآورشد: یکی از عوامل موثر، میزان مونوکسیدکربن تولیدی در شهر با تردد خودروها و وسایط نقلیه است که بر اثر گرما واکنش نشان می دهد و به ازون تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته میزان دمای هوا در سطح کشور و استان تهران به شکل چشمگیری افزایش یافت، ظهارداشت: در هشتم تیر دمای هوا ۱.۵ درجه، در ۹ تیر ۲ درجه و در دهم این ماه ۳.۴ درجه افزایش یافت.

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: به تبع این افزایش دما میزان ازون نیز در سطح این استان در ششم تیر به ۱۱۴، هفتم به ۷۸، هشتم به ۹۲، نهم به ۱۱۰ و دهم به ۱۶۰ رسید.

وی تاکید کرد: در این مدت میزان مونوکسیدکربن تولید شده و آلودگی شهر نیز افزایش یافت که در تولید میزان اوزن موثر بوده است.

به گفته جلالی ارتباط معناداری با افزایش دمای هوا و ازون تولیدی وجود دارد.

به گزارش تابناک تهران طی چند روز اخیر و براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میزان ازون هوا افزایش یافته بود و هوا در برخی روزها برای گروه های حساس (بیماران ازجمله قلبی و ریوی) ناسالم اعلام شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار