معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌‌توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سامانه ستاد به لحاظ اینکه طرح صندوق‌های مکانیزه فروش به صورت کامل اجرا نشده است یکی از چالش‌های اساسی بوده هر چند که آذربایجان‌غربی، در راه‌اندازی این صندوق‌ها به میزان 37 درصد نسبت به میانگین کشوری عملکرد مناسبی داشته است.
کد خبر: ۷۶۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 07 July 2019

 آذربایجان‌غربی در راه‌اندازی صندوق‌های مکانیزه فروش 37 درصد از میانگین کشوری بالاتر است
رضا حسینی امروز در همایش روز ملی اصناف که در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد با اشاره به اینکه اصناف آیینه ارائه مجموعه ظرفیت‌های کارآفرینان، کارخانه‌ها و تولیدکنندگان است اظهار کرد: اصناف در حوزه تنظیم بازار نیز نقش داشته و در موضوعات ملی نیز همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به وجود سامانه ستاد تصریح کرد: متاسفانه این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که به لحاظ ترس از مسائل مالیاتی، فروشندگان خوشنام در آن حضور ندارند و حداقل دولت نیز نمی‌تواند جنس را با قیمت مناسب خریداری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌‌توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در این رابطه کسانی وارد رقابت می‌شوند که صاحب یا تامین کننده و توزیع کننده آن جنس نیستند و با قیمت بالا و با کیفیت پایین اجناس را به فروش می‌رسانند.

وی افزود: این مشکل بارها به وزارت صنعت و معدن منتقل شده چون این سامانه به لحاظ اینکه طرح صندوق‌های مکانیزه فروش به صورت کامل اجرا نشده است یکی از چالش‌های اساسی بوده هر چند که آذربایجان‌غربی در راه‌اندازی این صندوق‌ها به میزان 37 درصد نسبت به میانگین کشوری عملکرد مناسبی داشته است.

حسینی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی باید به سرعت در این زمینه تصمیم‌گیری کند چون فرایندی که در مالیات بر ارزش افزوده تعریف شده در واقع یک فرایند زنجیره بوده و گاهی مودی به عنوان مامور وصول و هم به عنوان مودی عمل می‌کند.

وی اظهار کرد: باید همانند سایر کشورها مالیات ارزش افزوده و یا مالیات مصرف کننده نهایی به تصویب برسد تا ماموران مالیاتی آنچه را که قانون تعیین کرده همان را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌‌توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به انتقاد اصناف به وجود فروشگاه‌های بزرگ گفت: این هم حسن و هم دغدغه است و از سوی دیگر، از سال‌های بسیار دور تاکنون خدمات اصناف تغییری نکرده و فقط ویترین، مدل‌های تامین کالا و وسایط نقلیه تغییر یافته است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های مرزی تصریح کرد: نزدیک 130 هزار کارت مرزنشینی و چهار هزار کارت پیله‌وری در استان وجود داشته و معلوم نیست فایده و سود این کارت‌ها و معافیت‌هایی که دولت معین کرده چیست؟

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار