معاون مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر گمرک جز لاینفک لجستیک به ویژه لجستیک خارجی در دنیاست و باید زمینه بهره‌برداری روزافزون از ظرفیت این بخش در توسعه لجستیک و خدمات فراهم شود.
کد خبر: ۷۶۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ 08 July 2019
 به گزارش تابناک آذربایجان غربی مصطفی آیتی در نخستین میز لجستیک ایران در منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه ۱۴۰ گمرک در سطح کشور فعالیت می کنند افزود: میانگین زمان اعلام وصول در گذشته (بااحتساب طی مسافت) ۴۵ روز بوده که بعد از اجرای سامانه هوشمند ترانزیت به ۴ روز کاهش یافته است. 
 
معاون مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود:‌ با الكترونيكی شدن صدور بيمه نامه ها در گمرك يك لينك بيمه در سامانه جامع گمركی تعريف و از طريق سامانه جامع گمركی به صورت هوشمند اعتباری بر مبنای تضامين واقعی شركت های بيمه در سامانه الكترونيكي گمرك ايجاد شد كه در ازای صدور هر بيمه نامه از ميزان تضامين بيمه ای به صورت هوشمند كاسته می شود. 
 
وی ادامه داد: در این سامانه زمان ورود و خروج یک کامیون مشخص بوده و مدت زمان حضور یک کامیون در سامانه جامع قابل مشاهده است.
 
آیتی با اشاره به مشکلات گمرک در اقتصاد ایران اضافه کرد: درگیری با ۴۵ نوع قانون، حضور در ۱۵ کنوانسیون بین‌المللی، کار کردن در کنار ۲۰ سازمان همجوار، اجرای ۱۲ رویه گمرکی، دریافت ۳۳ نوع عوارض، دریافت مجوز از ۲۲ سازمان از جمله این مشکلات است.
 
وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات گمرک در ایران، فعالیت ۱۵۰ گمرک در سطح کشور است که ۱۰ برابر اقتصادهای بزرگ دنیاست و بار کاری زیادی را در این نهاد ایجاد می‌کند.
 
معاون مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اینکه توجه به بخش خصوصی عامل اصلی تحول در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه لجستیک است، ادامه داد: این امر در ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته در حالی که در کشورهای همسایه گام‌های بلندی در این خصوص برداشته شده است.
 
به گزارش ایسنا؛ نخستین میز ملی لجستیک ایران با حضور فعالان این بخش در کشور به مدت ۲ روز در منطقه آزاد ماکو در حال برگزاری است.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار