سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: تامین زیرساخت‌ها در مناطق روستایی برای کاهش سیر مهاجرت به شهرها بطور جدی پیگیر هستیم.
کد خبر: ۷۶۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ 08 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی پیمان آرامون در جلسه بررسی مشکلات شبکه مخابراتی و ارتباطات شهرهای شمالی استان که با حضور نماینده مردم شهرستان های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت و مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و مدیران حوزه زیرساخت و شبکه مخابراتی برگزارشد گفت: تامین زیرساخت‌های لازم در ارتقاء کیفیت زندگی روستائیان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها بسیار مهم بوده و شبکه مخابراتی و ارتباطات به عنوان یکی از بخش های زیربنایی در این امر تاثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه با تاکیدات مقام عالی استان توسعه و ارتقاء این شبکه را در روستاها بور جدی پیگیری می کنیم افزود: ایجاد بستر ارتباطی مبتنی بر سیستم های نوین، شبکه پایدار در تمامی مناطق و بویژه در روستاها اولویت‌های مهم استان است که با تعامل میان دستگاه‌های مربوطه و تامین نیازهای زیرساختی سعی در بهبود شاخص های این بخش‌ داریم.

شریف پور نماینده مردم شهرستان های چالدران ،ماکو ،پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت:ارتقاء کمی و کیفی شبکه ارتباطات و خدمات اپراتورهای تلفن همراه در استان‌ بویژه در مناطق روستایی مطالبه به حق مردمی است و میزان رضایت مردم از نحوه ارائه خدمات بهترین شاخص برای ارزیابی اقدامات و عملکردها است.

وی در ادامه بر بهبود وضعیت شبکه تلفن همراه و اینترنت روستایی درشهرستان های شمالی استان تاکید کرد.

خدرلو مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: توسعه ظرفیت شبکه مخابرات روستایی و بهبود کیفیت ارتباطی تلفن های همراه از خواسته های جدی جامعه روستایی است.

وی افزود:با توسعه این شبکه، خدمات مبتنی بر پایه بسترهای مخابراتی نیز در مناطق روستایی استان گسترش خواهد یافت.

جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در ادامه این جلسه از طرح توسعه شبکه فیبرنوری در مناطق روستایی خبر داد و گفت: اجرای 280 کیلومتر فیبرنوری برای راه‌اندازی اینترنت پهن باند تهیه شده که امسال اجرای 100 کیلومتر ازآن در دستور کارقرار دارد.

وی به پایش شبکه تلفن همراه در مناطق روستایی استان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف بررسی سطح تحت پوشش و کیفیت شبکه ارتباطی تلفن همراه در مناطق روستایی تهیه شده است و در مرحله نخست از روستاهای شهرستان چالدران آغاز می شود.

جلیلی نژاد بابیان اینکه سال گذشته در 1450 روستای استان زیرساخت های لازم برای اینترنت پرسرعت ایجاد شد خاطرنشان کرد :امسال نیز این طرح در 1410 روستای اجرا می شود و به این ترتیب تمام روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار