معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از پیش بینی افزایش بیش از 30 درصدی تولید گندم درسال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 08 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اکبر کرامتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 375 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیرکشت این محصول است، اظهار کرد: پیش بینی تولید گندم در آذربایجان غربی طی سال جاری بیش از ۷۰۰ هزار تن و میزان خرید ۶۰۰ هزار تن است.

افزود: از آغاز فصل برداشت تاکنون بیش از33 هزار تن گندم از زارعان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

کرامتی با اشاره به فعالیت 66 مرکز خرید تضمینی گندم در استان، افزود: مراکز خرید استان از ساعت هشت صبح تا هشت عصر فعال است و خرید گندم از کشاورزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه بهره برداران انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: 200 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع اعتباری ستاد احیای دریاچه ارومیه برای تامین بذور و خرید ادوات کشاورزی به زارعین استان پرداخت شده است .

کرامتی تاکید کرد: نزدیک 75 هزار تن انواع کود بهاره و پاییزه و27 هزار تن بذور اصلاح شده بین زارعین گندمکاراستان توزیع شده است .

وی با بیان اینکه از یکهزار و ۱۵۰ کمباین مورد استفاده در برداشت گندم در استان ۹۸۵ دستگاه بومی و بقیه مهاجر است، اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی گندم بر اساس افت یک درصد مفید و چهار درصد غیر مفید ۱۷ هزار ریال تعیین شده است.

کرامتی با اشاره به ظرفیت98۰ هزار تنی سیلوهای استان ادامه داد: ۲۸ مرکز خرید شرکت غله و38 مرکز سازمان تعاون روستایی در این امر مشارکت دارند.

وی خاطر نشان کرد: خروج گندم به خارج استان ممنوع بوده و در صورت مجوز از شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بلامانع است و در این راستا با همکاری نیروهای انتظامی و سایر مراجع نظارتی استان از قاچاق گندم توسط افراد سودجو و فرصت طلب جلوگیری می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار