ـ رئیس اداره اوقاف مهاباد با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: مهاباد با ثبت ۱۲ وقف جدید در سال جاری پیشتاز ثبت موقوفات در استان بوده و درمجموع تاکنون ۴۹۵ وقف در این شهرستان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۷۶۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ 09 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سیدحسین مقتدر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد، ، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: مهاباد با ثبت ۱۲ وقف جدید در سال جاری پیشتاز ثبت موقوفات در استان بوده و درمجموع تاکنون ۴۹۵ وقف در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی موقوفات به ثبت رسیده در این شهرستان در سال‌ جاری ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده و اکثر نیات موقوفات سال جاری مربوط به ساخت خانه عالم و خانه قرآن، ساخت مساجد زنانه و مردانه و احداث مدرسه است.

مقتدر با اشاره به اینکه یکی از راه‌های دفاع از موقوفات، اخذ و ثبت سند مالکیت آنها است، خاطرنشان کرد: نقشه‌برداری موقوفات روستاهای بوزه، کپه‌کند، برده‌میش و خاتون‌باغ انجام شده و تا پایان سال نیز ۴۳۰ رقبه سنددار خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقف، ظرفیتی قابل توجه در راستای رفع مشکلات جامعه است، یادآور شد: تلاش ما این است که موقوفات جدید و نیت واقفان مطابق نیازهای روز جامعه باشد، زیرا امروز جامعه با نیازهای مختلفی رو به رو می‌شود که باید برای رفع این نیازها موقوفات جدیدی ایجاد شود.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار